SPEEDY ORANGE CAKE 1960' - czyli SZYBKIE CIASTO POMARAŃCZOWE Z 1960 roku!

Dzisiaj zapraszam na pierwszy przepis z mojego nowego cyklu: VINTAGE I RETRO PRZEPISY... Dodałam również osobną zakładkę , w której to będę umieszczać przepisy inspirowane blogami retro i vintage oraz książkami kucharskimi vintage!
Skoro panuję sezon na cytrusy to mam dla Was bardzo prosty i szybki w przygotowaniu przepis na SPEEDY ORANGE CAKE z 1960 roku - przepis ten pochodzi z bloga: http://recipevintage.blogspot.com/2013/05/speedy-orange-cake-1960s-marguerite.html   U mnie został troszkę zmodyfikowany :)

Moje przepisy z cyklu: VINTAGE I RETRO - znajdziecie również na portalu  http://e-vintage.pl/! Idealna strona dla Wszystkich kochających klimaty VINTAGE I RETRO! Zapraszam!

SKŁADNIKI: KEKSÓWKA DUŻA

SKŁADNIKI TEMPERATURA POKOJOWA!

250g mąki pszennej tortowej
200g cukru pudru
250g masła
4 średnie jajka
skórka starta z całej dużej pomarańczy
120ml świeżego wyciśniętego soku z pomarańczy
2 łyżeczki proszku do pieczenia

LUKIER:

5 łyżek świeżego soku z pomarańczy
165g cukru pudru - najlepiej sami sobie dopasujcie jaką konsystencję chcecie uzyskać dodając do soku cukier.



PRZYGOTOWANIE

Foremkę natłuszczamy i rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni
Masło i cukier puder ubijamy za pomocą miksera na puszystą masę. 
Trwa to około 5 minut na najwyższych obrotach.
Następnie dodajemy po jednym jajku, mieszając za każdym razem do uzyskania jednolitej konsystencji.
Dodajemy skórkę z pomarańczy wcześniej startą.
Mieszamy.
Kolejny krok to sok z pomarańczy, wlewamy do masy i mieszamy dokładnie do połączenia składników.
Na końcu dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i wszystko bardzo dokładnie łączymy za pomocą miksera na małym obrotach.
Przygotowaną masę przelewamy do foremki i pieczemy około 45minut.
Sprawdzamy patyczkiem czy po wyciągnięciu z ciasta jest suchy.
Gotowe ciasto studzimy i dekorujemy polewą z cukru pudru i soku pomarańczowego.
Ja dodatkowo przyozdobiłam moje ciasto skórką pomarańczową!
Zapach po upieczeniu jest niesamowity a smak ciasta obłędny!
Zwłaszcza dla miłośników mokrych wypieków
SMACZNEGO!


 ORYGINAŁ SPEEDY ORANGE CAKE 1960'




Komentarze

  1. "skórka starta z całego pomarańcza - dużego""" !!! od kiedy pomarańcza jest rodzaju męskiego??? a może to już zgodnie z gender ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sorry miałam zmienić hehehe gender to to nie jest :)

      Usuń
  2. swoją drogą dzięki za czujność

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mnie rażą błędy językowe w przepisach. Dzięki za szybką reakcję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda! Interesujący cykl się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękny kolor:) na pewno smaczne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo smaczne polecam a kolor jest piękny i przypomina o lecie :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. czekolady nie ma, ale i nie mam co kręcic nosem, są pomarańcza, w całej swojej krasie :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Tapendo :* czekolada będzie na pewno więc zaglądajcie do mnie częściej buziaki :)

      Usuń
  7. Świetny pomysł z tymi przepisami vintage! Z całą pewnością będę zaglądać, bo ten temat bardzo mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz