Wegański strudel z czereśniami!

   Nie wiem jakie są Wasze ukochane owoce letnie? Moje to zdecydowanie czereśnie i borówki! Bardzo podoba mi się książka VEGANO ITALIANO Rosalby Gioffre, dlatego mam dzisiaj dla Was kolejny przepis prosto z tej książki! Rolada wyszła pyszna i mało słodka, jeśli lubicie takie desery, to koniecznie wypróbujcie!

SKŁADNIKI

1 kg  wydrylowanych czereśni
100 g czekolady gorzkiej 
250 g mąki typ 650
100 ml letniej wody
2 łyżeczki bułki tartej
50 g margaryny roślinnej ( dodatkowo trochę do posmarowania ciasta ) - u mnie margaryna kokosowa rama
1 łyżeczka cukru ( u mnie cukier kokosowy )
szczypta soli



PRZYGOTOWANIE


Przesiej mąkę, dodaj sól i cukier.
Rozpuść w wodzie margarynę, a następnie zagnieść ciasto do momentu uzyskania jednolitej konsystencji ( ja użyłam robota kuchennego ).
Zagniataj energicznie, od czasu do czasu uderzając ciastem i posypany mąką blat.
Kiedy ciasto będzie odchodziło od ręki, owiń je bawełnianą ściereczką i odłóż na godzinę, przykrywając ogrzanym wcześniej garnkiem.
Zrumień bułkę tartą na patelni na odrobinie margaryny.
Na blacie połóż dość dużą bawełnianą ściereczkę i posyp obficie mąką.
Wyłóż ciasto i zacznij wałkować, następnie przesuń oprószonymi mąką rękoma pod prostokątem ciasta, zaciśnij dłonie w pięści i delikatnie rozciągaj placek od środka w stronę brzegów, aż do momentu uzyskania jak najcieńszego płatu.
Pędzelkiem rozprowadź rozpuszczoną margarynę na całej powierzchni ciasta i posyp jego połowę bułką tartą ( te, która znajduje się bliżej ciebie ). Następnie rozłóż na bułce czereśnie oraz czekoladę i oprósz pozostałą bułką tartą.
Wspomagając się ściereczką, na której leży placek, zwiń ciasto w strudel u zaciśnij dokładnie brzegi.
Pędzelkiem posmaruj wierzch ciasta margaryną, przełóż delikatnie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 40 minut, dopóki nie nabierze 
biszkoptowego koloru.
Zamiast czekolady do nadzienia można dodać 100 g prażonych migdałów.
SMACZNEGO!







Komentarze