Wegańskie Ciasto truskawkowo-bananowe

   Sezon na truskawki w pełni, dlatego dzisiaj mam dla Was przepis na bardzo pyszne, zdrowe ciasto bananowe z truskawkami! Szybko i smacznie! No i zdrowo bo bez cukru rafinowanego!

SKŁADNIKI: BLASZKA 20 x 30 cm

3 średnie banany
200 g dużych truskawek
1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru kokosowego nierafinowanego
1/3 szklanki oleju kokosowego
1/4 szklanki mleka roślinnego - u mnie owsiane
1 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

CUKIER PUDER

 U mnie na oko sok z cytryny i cukier puder z cukru trzcinowego nierafinowanego


PRZYGOTOWANIE

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni termoobieg.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
Banana rozdrabniamy widelcem.
Do rozdrobnionych bananów dodajemy olej kokosowy, cukier kokosowy, ekstrakt waniliowy i mleko.
Wszystko dokładnie mieszamy do połączenia składników.
Następnie dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia.
Dokładnie łączymy ze sobą.
Idealnie połączone ciasto przelewamy do wcześniej przygotowanej foremki.
Dekorujemy truskawkami i wkładamy do piekarnika.
Ciasto pieczemy do tzw suchego patyczka u mnie 30 minut.
Po upieczeniu ciasta, zostawiamy do wystygnięcia.
Przygotowujemy lukier ( u mnie 2 czubate łyżki cukru pudru trzcinowego i niecała połówka cytryny)
Ciasto polewamy cukrem pudrem i możemy zajadać!
SMACZNEGO!








Komentarze