Wielkanocna wegańska baba kokosowa

   Wielkanoc tuż, tuż! A jak Wielkanoc to oczywiście baba. U mnie zagości kokosowa, bo jak wiecie są to moje ukochane smaki. Zainspirował mnie przepis mojej Kochanej Ani z Everyday Flavours i jej baba kokosowa. Moja będzie wegańska. Wyszła przepyszna bardzo mokra, intensywnie kokosowa! Ja lubię takie babki! Mam nadzieję, że Wam zasmakuje, jeśli zdecydujecie się na upieczenie jej koniecznie napiszcie czy wyszła dobra! 

SKŁADNIKI : MAŁA FOREMKA 

150 g oleju kokosowego ( temperatura pokojowa)
3 łyżki mielone siemię lniane ( do tego 9 łyżek ciepłej wody )
120 g cukru kokosowego, nierafinowanego
160 ml mleka kokosowego ( temperatura pokojowa )
150 g mąki pszennej tortowej 550
110 g wiórków kokosowych
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

POLEWA

robię na oko : cukier trzcinowy puder może być oczywiście zwykły cukier puder i do tego sok ze świeżo wyciśniętej cytryny, jeśli dodasz więcej lukier będzie rzadszy i bardziej przezroczysty, mniej - gęstszy i bielszy



PRZYGOTOWANIE

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni ( góra - dół ). 
Siemię lniane zalewamy odpowiednią ilością wody, dokładnie mieszamy i odkładamy aż zgęstnieje na około 5 minut.
Foremkę do babki smarujemy olejem kokosowym i posypujemy bułką tartą.
Do miski miksera wsypujemy cukier kokosowy i olej kokosowy.
Miksujemy na pełnym obrotach około 10 - 11 minut, aż masa będzie kolorem przypominała musztardę.
Do tak przygotowanej masy dodajemy siemię lniane.
Wszystko dokładnie miksujemy około 5 minut.
Dodajemy mleko i mieszamy.
Na samym końcu dodajemy suche składniki czyli mąkę, sól, proszek do pieczenia i wiórki kokosowe, znowu miksujemy do idealnego połączenia.
Tak przygotowaną masę przekładamy do foremki i pieczemy 45 minut.
Po upieczeniu wyciągamy z piekarnika i zostawiamy do ostygnięcia.
Lukier przygotowujemy mieszając cukier puder z sokiem z cytryny.
Polewamy babkę i dekorujemy płatkami lub wiórkami kokosowymi.
SMACZNEGO!










Komentarze