Idealne wegańskie i bezglutenowe brownie z zielonego groszku

   Jakiś czas temu powiedziałabym, że to niemożliwe jak można upiec ciast np z  burakami, fasolą...no dobra przekonałam się wychodzi pyszne, ale że zielony groszek z czekoladą...no co Ty! Moje zamiłowanie do kuchni wegańskiej odkryłam tak naprawdę po poście Dr. Dąbrowskiej, który udało mi się cały przejść na samych warzywach a czułam się znakomicie i na pewno niedługo znowu go powtórzę na blogu znajdziecie post o moim poście. Mięsa od dawna już nie jem. Weganką na pewno nie będę, ponieważ za bardzo kocham sery nie wyobrażam sobie życia bez nich. Jajek praktycznie też już nie spożywam ewentualnie w niedzielę jedno na śniadanie. Pozostaje kwestia masła, bez którego dobre gotowanie i pieczenie moim zdaniem nie istnieje oraz majonez. Ostatnio na wegańskim festiwalu znalazł się jeden taki i przekonuję się powolutku do niego. Jednak nie o mnie tutaj miałam pisać tylko o tym cieście, które skradło moje serce! Pochodzi z bloga, który obserwuję od dawna i uczę się od tej Pani to http://elavegan.com/best-vegan-brownies-recipe-gluten-free/. Troszkę zmodyfikowałam krem i moim zdaniem jest idealnie, bo pominęłam mąkę z orzechów. 
Co mam Wam powiedzieć ciasto jest wegańskie, zdrowe, bezglutenowe, bez tłuszczu, bez cukru rafinowanego i bardzo proste w przygotowaniu! Nic tylko próbować i jeść!

SKŁADNIKI : FOREMKA 20x25

SUCHE SKŁADNIKI

100 g nierafinowany cukier kokosowy
50 g surowe kakao
33 g mąka kokosowa
2 łyżki mielone siemię lniane
1 i 1/2 łyżeczka proszek do pieczenia bezglutenowy
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej

MOKRE SKŁADNIKI

500 g groszek w puszce ( przed odlaniem zalewy i opłukaniem )
110 g syrop klonowy
60 ml mleko kokosowe
28 g olej kokosowy ( konsystencja płynna )
2 łyżeczki ekstrakt waniliowy 

KREM CZEKOLADOWY 

21 g surowe kakao
80 g syrop klonowy
28 g olej kokosowy ( konsystencja miękka )
1 łyżeczka ekstrakt waniliowy 
1 łyżka wody
szczypta soli

UWAGA!Ja dodatkowo do przygotowania ciasta dodałam trochę mleka ryżowego ( nie wiem dokładnie ile tak " chlusnęłam " jeśli konsystencja wydaje Wam się za bardzo gęsta a znowu jeśli wyjdzie Wam za lejąca dodajcie więcej mąki kokosowej!

PRZYGOTOWANIE

Foremkę do ciasta smarujemy olejem kokosowym i wykładamy papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni u mnie termoobieg i pieczemy 50 minut.
Suche składniki przekładamy do jednej miski i mieszamy trzepaczką do połączenia wszystkiego dokładnie.
Do malaksera wkładamy odcedzony i wypłukany groszek zielony oraz wszystkie mokre składniki.
Rozdrabniamy do konsystencji jednolitej pasty i połączenia dokładnie wszystkich składników.
Wsypujemy wcześniej wymieszane składniki suche i dokładnie wszystko miksujemy. 
Gotowe ciasto przekładamy do wcześniej przygotowanej foremki i wkładamy do piekarnika.
Po upieczeniu ( czyli tzw do suchego patyczka ) wyjmujemy i zostawiamy do wystygnięcia.

KREM

Wszystkie składniki dokładnie łączymy i mieszamy, aż powstanie nam fajny i gęsty krem.
Przestudzone brownie smarujemy kremem i można zajadać.
Przechowujemy w lodówce.
Najlepiej smakuje na 2 dzień - SMACZNEGO!








Komentarze