GIAMBOTTA - gulasz warzywny

   Kochani wracam do blogowania, mam nadzieję że się uda Martynka jest już na tyle duża że potrafi się sama zając sobą co pozwala mi np tak jak teraz wrzucić post :) Od września praktycznie wracam do pracy, ale myślę że uda mi się wszystko ładnie pogodzić. W głowie mam tyle ciekawych pomysłów.... na pewno będzie dużo kuchni włoskiej, którą kocham nad życie oraz retro przepisów z lat 1950 i 1960 tych pinu-owych amerykańskich :)
Teraz mam dla Was przepis na pyszny gulasz warzywny prosto z kuchni neapolitańskiej przepis pochodzi z Książki Kucharskiej Rodziny Soprano oczywiście jest prosto, świeżo i aromatycznie!

SKŁADNIKI 8 OSÓB podają, jak dla mnie to dla 3 maksymalnie ;)

2 średniej wielkości papryki czerwone ( papryka o wydłużonych strąkach nie znalazłam jej nigdzie dodałam zwykłą czerwoną )
2 duże pomidory dałam malinowe
2 średniej wielkości ziemniaki
1 bakłażan
duża cebula
1/4 szklanki wody
2 łyżki oliwy z oliwek
listki świeżej bazylii
sól i pieprz świeżo zmielone


PRZYGOTOWANIE

Paprykę, obrane ziemniaki i bakłażan kroimy na kawałki wielkości jednego kęsa.
Z pomidorów wykrawamy stwardniałą część, resztę kroimy na drobne kawałki.
Cebulę siekamy w kostkę.
W dużym garnku łączymy wszystkie składniki z wyjątkiem bazylii.
Warzywa gotujemy pod przykryciem, mieszając od czasu do czasu, aż będą miękkie ( około 30 minut ).
Zdejmujemy z ognia, dodajemy porwane listki bazylii i mieszamy.
Świetnie smakuje z parmezanem i chlebem.
Podajemy na gorąco lub w temperaturze pokojowej!
SMACZNEGO!




Komentarze