Chleb z serem cheddar i szczypiorkiem

   O kurczaki jak dawno mnie tu nie było....jakoś Kochani nie mam kompletnie czasu ( stara śpiewka ) na pisanie postów ...mam tyle zaległych przepisów, ale naprawdę nie wiem kiedy coś skrobnąć. Wieczorami jak Martynka zaśnie marzę już tylko o jakiś fajnym serialu albo czytam kulinarną gazetę. Teraz jeszcze zaczynamy remont domu i w ogóle czasu brak...a już niedługo wracam do pracy mam nadzieję...
Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszny chlebek, który robi się kilka minut tak naprawdę a smak ma obłędny zwłaszcza dla fanów serów...z dodatkiem białej rzepy majonezu oraz ogórka kiszonego smakuje wybornie polecam.
Przepis pochodzi z magazynu PYSZNE

SKŁADNIKI:

200 g sera cheddar ( u mnie biały )
1 i 3/4 mąki pszennej ( u mnie mąka chlebowa bio 1050 )
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki pieprzu świeżo mielonego
3 duże jajka
1/3 szklanki mleka
1/3 szklanki oliwy
3/4 szklanki drobno posiekanego szczypiorku

PRZYGOTOWANIE

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, solą i pieprzem.
Jajka rozkłócić, po czym połączyć z mlekiem i oliwą.
Suche składniki wymieszać drewnianą łyżką z mokrymi.
3/4 sera cheddar zetrzeć na tarce o grubych oczkach, a resztę pokroić w kostkę.
Całość dodać do ciasta i dokładnie wymieszać.
Dosypać posiekany szczypiorek.
Ciasto możesz wzbogacić ulubionymi dodatkami np zrumienionym na patelni boczkiem,
uprażonymi orzechami, suszoną papryką, a nawet suszonymi owocami np gruszką która świetnie komponuje si e z wyrazistym smakiem sera.
Ciasto przełożyć do natłuszczonej keksówki i starannie wyrównać wierzch łyżką lub szerokim nożem.
Foremkę z ciastem wstawić do rozgrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni góra dół.
Piec około 35-45 minut do momentu aż skórka stanie się brązowa, a wbity w ciasto drewniany patyk będzie suchy.
Wyjąć i ostudzić na kratce kuchennej.
SMACZNEGO!




Komentarze