Ciasto czekoladowo-pomarańczowe idealne na HALLOWEEN

   Moi Kochani...chyba wracam, piszę chyba ponieważ nigdy nic nie wiadomo ? Bardzo bym chciała znowu się udzielać blogowo, ale od narodzin Martynki ciężko mi... do tego czeka mnie teraz remont domu i w końcu powstanie moje wymarzona retro kuchnia, wtedy mam nadzieję będę dla Was więcej gotować i powrócę do retro przepisów! Póki co proponuje Wam genialne ciacho czekoladowo-pomarańczowe , przepis pochodzi z bloga: http://www.cookbakeeat.com/hidden-dark-chocolate-orange-cake-recipe/ jest idealnie wilgotne tylko ja zmieniłam polewę czekoladową na moją sprawdzoną od Nigelli :)

PRZYGOTOWANIE: TORTOWNICA 15CM

260g masła
260g cukru
4 duże jajka
skórka z dwóch dużych pomarańczy
sok z jednej pomarańczy
trochę mleka

POLEWA CZEKOLADOWA

300g czekolady deserowej
30g cukru ciemnego brązowego
125ml wody
175g masła

do ozdoby 
skórka pomarańczowa kandyzowana
pomarańcza
wafelki czekoladowe rożki


PRZYGOTOWANIE

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni góra i dół ja piekę termoobieg 160 stopni.
Za pomocą robota kuchennego ubijamy na puszystą masę cukier i masło.
Następnie dodajemy na przemiennie jajka i trochę mąki.
Dokładnie wszystko mieszając.
Wrzucamy skórkę pomarańczową oraz połowę soku pomarańczowego świeżo wyciśniętego.
Mieszamy dobrze.
Dodajemy na samym końcu resztę soku i odrobinę mleka.
Wszystko dokładnie miksujemy i przelewamy do tortownicy wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowaną masłem.
Pieczemy około 50minut do suchego patyczka.
POLEWA
W rondelku rozpuszczamy masło z wodą i cukrem.
Jak tylko zacznie wrzeć dodajemy posiekaną czekoladę i zdejmujemy z ognia czekając aż się rozpuści.
Dokładnie mieszamy i odkładamy na bok do ostygnięcia od czasu do czasu podchodząc mieszamy  czekamy aż masa zrobi się gęsta będzie to konsystencja idealnego kremu. 
Kiedy ciasto się upiecze przekrawamy je na pół i czekamy aż ostygnie.
Przekładamy masą czekoladową, składamy i cały tort dekorujemy kremem czekoladową.
Ozdabiamy wedle uznania.
SMACZNEGO!




Komentarze