Wegańskie podwójnie czekoladowe ciasteczka

   Kochani czuję, że małymi kroczkami nadchodzi wiosna..jakoś lepiej mi na serduchu chociaż problemów jeszcze mam co nie miara! Mam nadzieję, że wszystko niedługo się ułoży i będzie tak jak dawniej! Dzisiaj mam coś dla smakoszy czekolady ...bo wegańskie nie znaczy, że nie ma tam czekolady wystarczy mieć dobrej jakości gorzką czekoladę i można stworzyć oto takie pyszne sycące ciasteczka :)

SKŁADNIKI: 20 SZTUK

1 szklanka musu jabłkowego home made najlepiej
1/2 szklanki oleju roślinnego
1 tabliczka gorzkiej czekolady
1/2 szklanki suszonej żurawiny
6 łyżek ksylitolu lub więcej zależy jakie chcecie słodkie mieć ciasteczka
1 szklanka surowego kakao
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 szklanki mąki orkiszowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli


PRZYGOTOWANIE

W jednej misce mieszamy mus jabłkowy, czekoladę, którą wcześniej siekamy na drobne kawałeczki, olej roślinny oraz suszoną żurawinę.
W drugiej misce ksylitol, mąkę, kakao, proszek do pieczenia, ekstrakt waniliowy i sól.
Łączymy dokładnie wszystkie składniki z jednej i drugiej miski, konsystencja będzie bardzo gęsta najlepiej wymieszać rękoma.
Formujemy 20 ciasteczek i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni u mnie termoobieg i pieczemy około 15 minut ciasteczka powinny być lekko miękkie.
Najlepiej smakują na drugi i trzeci dzień :)
SMACZNEGO!





Komentarze