Domowy budyń zapiekany z jabłkami żurawiną i sokiem z granatu

   Za nami święta, sylwester a u mnie zero wpisów w tym czasie :( Przepraszam za takie delikatnie mówiąc olewanie, ale będąc w ciąży rozleniwiłam się troszeczkę oraz dostałam od Lekarza małą naganę i muszę teraz się oszczędzać dużo ze względów zdrowotnych!
Jak to bywa z Ciężarówkami mam ostatnio zachcianeczki i jedną z nich był budyń....ale taki domowej roboty, który z dodatkiem jabłek i żurawiny smakował wyśmienicie!
Przepis zaczerpnięty z gazety MOJE SMAKI ŻYCIA

SKŁADNIKI: 2 OSOBY

2 szklanki mleka 3,2%
2 żółtka
2 łyżki cukier trzcinowy light
2 łyżki skrobi ziemniaczanej
1 duże jabłko
1 laska wanilii
garść suszonej żurawiny z sokiem z granatu



PRZYGOTOWANIE

Odlej 1/3 mleka, rozbij w nim żółtko, wymieszaj z ziarenkami wanilii, skrobią ziemniaczaną i cukrem.
Resztę mleka podgrzej i dolewaj do niego powoli wcześniej przygotowaną masę - cały czas mieszając.
Gdy budyń zgęstnieje przełóż go do kokilek.
W każdą porcję powciskaj pokrojone w kosteczkę jabłko i suszoną żurawinę.
Zapiekaj około 25 minut w temperaturze 160 stopni.
SMACZNEGO!





Komentarze

Prześlij komentarz