Choinki - ciasteczka makowo-śliwkowe

   Przepraszam, że tak długo mnie nie było, ale ostatnio w ogóle nie mam chęci oraz czasu na gotowanie :(. Nie wiem czy to wina pogody czy jak??? W każdym razie zmobilizowałam się trochę i startuje dzisiaj z pierwszym świątecznym przepisem na kruche i pyszne ciasteczka z makiem przekładane powidłami z węgierek. Świetna alternatywa dla osób, które nie przepadają za piernikami oraz dla tych, które kochają bawić się w dekorowanie świąteczne, kształt ciasteczek zależy tylko od Was, Ja wykorzystałam foremki - choinki :) Miłej zabawy Wam życzę w pieczeniu!

SKŁADNIKI: NA MNIEJ WIĘCEJ 60 SZTUK

400 g mąki plus mąka do oprószenia
150 g masła
50 g cukru drobnego
1 jajko
2 łyżki skórki otartej z cytryny ( sparzonej )
sól
250 g masy makowej ( produkt gotowy )
aromat rumowy
150 g powideł śliwkowych
5 łyżek soku z cytryny
50 g cukru pudru
u mnie barwnik zielony

PRZYGOTOWANIE

Zagnieść mąkę, masło, cukier, jajko, skórkę z cytryny, szczyptę soli, masę makową i aromat rumowy i wyrobić ciasto.
Zawinąć w folię i na godzinę minimum wstawić do lodówki.
Na oprószonym mąką blacie rozwałkować ciasto na grubość 3 mm.
Powycinać choinki, gwiazdki, serca lub inne kształty, ułożyć na blasze na papierze do pieczenia.
Piec ciasteczka w piekarniku nagrzanym do 175 stopni ( z termoobiegiem 150 stopni ), na drugim poziomie od dołu przez 10 minut, odstawić do wystygnięcia.
Wymieszać powidła z 2 łyżkami soku z cytryny.
Połowę ciasteczek posmarować powidłami odstawić na 20 minut do przeschnięcia, pokryć pozostałymi połówkami ciasteczek.
Utrzeć cukier puder, resztę soku z cytryny i barwnik spożywczy.
Udekorować ciasteczka polewą i odstawić do wystygnięcia.
SMACZNEGO!


Komentarze

  1. Robiłam podobne w zeszłym roku - smakują bajecznie :)
    A Twoje choineczki wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję w smaku tez są super polecam :*

      Usuń

Prześlij komentarz