Rozgrzewający chowder

   Za oknem póki co jesieni prawdziwej nie widać....jeśli chodzi o temperaturę, bo jak dla mnie jest stanowczo za ciepło, ale pewnie większość z Was z tego bardzo się cieszy.
W każdym razie mam dla Was przepis na genialny chowder z łososiem i koperek, który nadaje tej zupie świetny smak i aromat. Przepis pochodzi z gazety SMAKI ŻYCIA.

SKŁADNIKI: 4 OSOBY

400 g łosoś świeży
400 g ziemniaki
2 szt. cebula
2 ząbki czosnek
1 puszka kukurydzy
3 łyżki śmietana 18% 
2 łyżki śmietanki 30% ( dodałam dodatkowo, można pominąć)
2 łyżki posiekanego koperku ja dałam połowę pęczka
2 łyżki olej rzepakowy
sól i pieprz do smaku


PRZYGOTOWANIE

Cebule i czosnek posiekaj.
Ziemniaki, obierz pokrój na kawałki.
Łososia oczyść z ości, usuń skórę, pokrój w dużą kostkę.
Na oleju zeszklij cebulę, dodaj czosnek i ziemniaki, smaż 5-6 minut, wlej 2 litry wody przegotowanej i posól.
Gotuj 15 minut dodaj odsączoną kukurydzę i kawałki ryby.
Gotuj 12 minut, łyżkę wywary wymieszaj ze śmietaną, wlej do zupy, wsyp koperek!
SMACZNEGO!



Komentarze

  1. Wygląda cudownie! Uwielbiam łososia, z chęcią skusiłabym się na miseczkę ;> A na taką fikuśną to już w ogóle :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam zmarźluchem jestem, ale trochę chłodu musi być, żeby móc jeść takie pyszności i zatęsknić za latem ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz