Ciasto kokosowe z suszonymi morelami w wersji bezglutenowej

   Nie wiem czy pogoda tak na mnie działa czy może stan w jakim aktualnie jestem....a w jakim to dowiedzie się w swoim czasie czy może po prostu lenistwo! Jednak zmobilizowałam się dzisiaj, a raczej większość pin-upowych fanów mnie pogoniła by podać Wam w końcu przepis na ciasto kokosowe i jednocześnie chciałabym Wam przedstawić Firmę INCOLA, która zasługuje na uwagę jeśli chodzi produkty, które są w szczególności idealne dla Osób będących na diecie bezglutenowej. Testowałam prawię wszystkie i jestem oczarowana! Na śniadanie codziennie zajadam ich płatki owsiane w wersji bezglutenowej z jogurtem oraz owocami, mąki które posiadają w ofercie są świetne do wypieków, jedną z nich Wam dzisiaj przedstawię - MĄKĘ KOKOSOWĄ TUTAJ POCZYTAJCIE O NIEJ ). Wszystkie produkty tej marki są bez zbędnej chemii, naturalne i mają piękny design jeśli chodzi o opakowanie! POLECAM nie tylko Osobom na diecie bezglutenowej!

Czas na przepis na ciasto kokosowe, który pochodzi z tego bloga: http://missisn.com/friday-cakes/gluten-free-coconut-cake-with-dried-apricots.html

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 19 CM

CIASTO

6 jajek
100 g cukru drobnego
140 g mąki kokosowej INCOLA
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego ( ja używałam prawdziwej wanilii, połowę laski )

NADZIENIE

150 ml soku pomarańczowego
120 g suszonych moreli
130 g wiórków kokosowych
100 g cukru
1 łyżeczka soku z cytryny

POLEWA I DEKORACJA

3 łyżeczki cukru pudru
300 ml śmietanki 30%
ja dodatkowo wykorzystałam bezglutenowe rurki z nadzieniem kokosowym do dekoracji
polecam też świeże morele lub inne ulubione owoce do dekoracji



PRZYGOTOWANIE

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
Foremkę do ciasta natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia.
Ubijamy żółtka z cukrem na puszystą gęstą masę.
Delikatnie mieszamy z mąką kokosową i wanilią.
Osobno ubijamy białka na sztywno i bardzo delikatnie mieszamy za pomocą łyżki z masą z żółtek i mąki kokosowej.
Tak przygotowaną masę przekładamy do foremki i pieczemy około 40-45 minut.
Gotowe ciasto przekrawamy przez środek na pół i czekamy aż wystygnie.
W tym czasie przygotujemy nadzienie.
Rozgrzewamy na małym ogniu sok pomarańczowy wkładamy morele suszone, przykrywamy pokrywką i czekamy aż zmiękną.
W drugim rondelku wlewamy 100 ml wody dodajemy 100 g cukru i sok z cytryny.
Zagotowujemy na małym ogniu, tak aby powstał syrop a cukier całkowicie się rozpuścił.
Dodajemy wiórki kokosowe i mieszamy trzymając na małym ogniu, aż wiórki zmiękną i powstanie kremowa konsystencja przypominająca nadzienie batona Bounty.
Można dodać trochę wody jeśli konsystencja jest zbyt sucha.
Miękkie morele rozkładamy na papierze i osuszamy za pomocą ręcznika papierowego.
Kroimy na małe kawałeczki.
Mieszamy razem z nadzieniem kokosowym i odkładamy na bok.
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem.
Rozkładamy dwie części ciasta kokosowego nakładamy nadzienie kokosowo-morelowe przykrywamy drugą częścią ciasta i nakładamy ubitą śmietanę.
Dekorujemy wedle uznania.
SMACZNEGO!





Komentarze

Prześlij komentarz