Najszybsze ciasto na świecie

Jakoś tak zawsze nie wierzyłam w ciasta,  które przygotowuje się w 5 minut, aż do wczoraj. Przeglądając jeden z moich ulubionych blogów MAGAZYN KUCHENNY natrafiłam właśnie na taki przepis, który musiałam wypróbować z ciekawości.... Powiem Wam, że ciasto wyszło bardzo pyszne, takie jak lubię wilgotne i pełno w nim owoców ( ja akurat dodałam borówki amarykańskie a zwykłe mleko zastąpiłam mlekiem ryżowym). Łatwe, szybkie i smaczne...czego chcieć więcej!
Następnym razem zrobię tak jak Koleżanka z kruszonką! 


SKŁADNIKI: JA UŻYŁAM FOREMKI OD TARTY ŚREDNICA 24CM dlatego ciasto wyszło niskie, następnym razem podwoję porcję albo użyję tak jak w oryginalnym przepisie mniejszej formy.


  • 1 szklanka (150 g) mąki
  • ½ szklanki (110 g) cukru
  • ½ szklanki (125 ml) mleka
  • ½ szklanki (125 ml) oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • dodatkowo: sezonowe owoce, pokrojone

 PRZYGOTOWANIE

Wszystkie składniki wymieszaj w misce trzepaczką/rózgą. Nie mieszaj za długo, tylko do połączenia składników. Nie miksuj.
Ciasto wlej do foremki posmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu poukładaj owoce.
Piecz w piekarniku nagrzanym do 180ºC około 35-45 minut, do suchego patyczka.
Na swoje ciasto wyłożyłam morele, cztery sztuki pokrojone na ćwiartki. Następnym razem dam ich zdecydowanie więcej. Pasować będą wszelkie sezonowe owoce – maliny, brzoskwinie, śliwki itd.- u mnie borówki amarykańskie.

Wierzch ciasta można przed pieczeniem posypać cukrem waniliowym lub, jak ja zrobiłam, kruszonką. Przepis na migdałową kruszonkę znajdziecie tutaj (klik).
Pojedyncza porcja ciasta (jak w przepisie powyżej) wystarcza na małą foremkę, jakieś 17x17cm, a starcza na deser dla czterech osób. Podwójną dobrze jest piec w formie wielkości przynajmniej 20x20cm.
SMACZNEGO!



Komentarze

  1. Mam podobny przepis, tylko w większych proporcjach, Robię najczęściej z jabłkami , bez kruszonki też jest dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się :) a w ogóle fajne to ciacho zwłaszcza gdy niezapowiedziani goście za drzwiami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm pycha , ja mam fajny szybki przepis na ciasto czoko
    Avrea

    OdpowiedzUsuń
  4. kochana nie mogłam się powstrzymać i właśnie ciacho siedzi w piekarniku :) zrobiłam w naprawdę małej tortownicy - jakieś 15 cm średnicy, ale dzięki temu pięknie wyrasta :D zobaczę jutro jak porządnie ostygnie jakie wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem co bardziej mnie do niego przekonuje, wygląd czy to, że przygotowanie zajmuje chwilę :) Jednego jestem jednak pewna - przepis wart zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam,Ja zrobiłam z kaki. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz