Irish Apple Cake - z papierówkami

   Nie było mnie tak długo, ponieważ spełniałam swoje największe marzenie i pojechał na wymarzone wakacje do Toskanii, wkrótce oczywiście pojawi się relacja z wyjazdu, a póki co polecam Wam przepis na pyszne ciasto z papierówkami, które dostałam od Koleżanki Blogerki Grażyny oczywiście jeśli nie macie możliwości za zdobycie papierówek to spokojnie możecie zastąpić je innymi jabłkami.
Przepis pochodzi z bloga: http://thekitchenmccabe.com/2014/03/07/irish-apple-cake-with-custard-sauce/
SKŁADNIKI: JA UŻYŁAM TORTOWNICY 19CM SZEROKOŚĆ I 8 CM WYSOKOŚĆ

3 szklanki mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki mielony goździk
1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
200 g masła
3/4 szklanki cukru drobnego do wypieków
12 papierówek małych
2 jajka
3/4 szklanki mleka 3,2%
2 łyżki cukru do posypania na wierzch ciasta


PRZYGOTOWANIE

Tortownicę nasmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia.
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i pieczemy w zależności od wymiarów tortownicy ja piekłam około 1 godzinę i 30 minut. Sprawdzić najlepiej patyczkiem czy jest suche po wyjęciu.
Przesiać mąkę, proszek do pieczenia, sól, goździki i gałkę muszkatołową do dużej miski.
Upewnij się, że miska jest bardzo duża, aby pozostawić przestrzeń dla jabłek.
Masło pokroić w kostkę dodać do mąki i wymieszać rękoma, aby powstała konsystencja przypominająca drobne okruchy.
Dodać cukier i wymieszać.
Jabłka obrać i pokroić w jednolite kawałki u mnie drobna kostka.
Wrzucić jabłka do mieszaniny mąki i połączyć je dokładnie.  
W osobnej misce ubić jajka z mlekiem.
Dodać do jabłek i mąki i dokładnie wymieszać łopatką aż do połączenia składników.
Przelać ciasto do przygotowanej wcześniej tortownicy i spłaszczyć górną powierzchnię za pomocą łopatki.
Posypać cukrem.
Piec około godziny tak jak wspomniałam wcześniej aż będzie miało brązowo-złotawy kolor.
Ciasto możecie podać z lemon curd tak jak jest w przepisie
SMACZNEGO!





Komentarze

  1. Ale wysokie ciacho, wow! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam Twoje zdjęcia,
    ja też dostałam jabłka od Grażyny i zrobiłam z nich sok jabłko-mięta, a teraz w końcu moje dojrzały.
    Ciacho pycha, pierwsza klasa :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję miło mi ze komuś podobają się moje zdjęcia :*

      Usuń

Prześlij komentarz