Wegańska pasta z pieczonego kalafiora z suszonymi pomidorami

   Mam dzisiaj dla Was pyszną pastę z wegańską! Zainspirował mnie przepis z bloga: http://wegannerd.blogspot.com/2014/02/pasta-kanapkowa-z-pieczonego-kalafiora.html, tylko że ja zrobiłam ją z pomidorów suszonym w zalewie z kaparami a olej od tych pomidorów wykorzystałam na usmażenie cebulki. Efekt super!

SKŁADNIKI: MAŁA MISECZKA

1/2 główki kalafiora
1 mała lub 1/2 dużej cebuli
2-3 małe ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonego majeranku
łyżka posiekanej pietruszki
2 + 1 łyżki oliwy - U MNIE 2 ŁYŻKI OLIWY Z POMIDORÓW W ZALEWIE
2 łyżki posiekanych suchych suszonych pomidorów / kiszonych ogórków - U MNIE DWA POMIDORY Z ZALEWY OSUSZONE NA PAPIERZE
sól
 pieprz
szczypiorek- U MNIE RZEŻUCHA


PRZYGOTOWANIE

♥ Kalafiora pokrój  na mniejsze części. Skrop oliwą i razem z całymi ząbkami czosnku zawiń w folię. 

♥ Rozgrzej piekarnik do 170 stopni. Piecz kalafiora około 20 minut.

♥ W tym czasie obierz i pokrój drobno cebulkę i zeszklij ją na patelni.

♥ Po upieczeniu kalafior ostudź i przełóż do kielicha blendera. Czosnek wyciśnij. Zmiksuj na pastę.

♥ Dodaj cebulkę, pokrojone pomidory lub ogórka, pietruszkę i majeranek. Wymieszaj.

♥ Dodaj soli i pieprzu do smaku. 

Komentarze

Prześlij komentarz