Mini ciasteczka z marchewką i ananasem!

  W ten weekend piekłam razem z Anią z EVERYDAY FLAVOURS ciasto marchewkowe z tego oto przepisu. http://niksya.ru/?p=24150. Niestety ja trochę mało przyłożyłam się do tego i wydaje mi się że za krótko trzymałam w piekarniku bo niecałe 30min i na obrzeżach tortownicy wyszedł mi zakalec ...hmm ale jakoś sobie poradziłam i powycinałam małe ciasteczka i wyszło całkiem dobre!

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 19CM

3 jajka
200 g cukru
250-350 g mąki (! dodawać porcje i szukać konsystencji, w ​​zależności od siły mąki)

( dałam 250g mąki pszennej tortowej i 30g mąki z orzechów laskowych)
1 g soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g oleju z pestek winogron
40 g prażone i pokruszone orzechy laskowe ( ja pominęłam)
rodzynki 50g (opcjonalnie ), ja zamieniłam rodzynki na suszone czereśnie
20g Cointreau (opcjonalnie)
80 g drobno posiekanego ananasa
200 g startej marchwi
1 łyżeczka mieszanki przypraw

Mieszanka przypraw:
2,5 łyżeczki. gałka muszkatołowa
0,5 łyżeczki goździki
2 łyżeczki mielonego imbiru
2,5 łyżeczki mielonego cynamonu

Krem:
130 g zmiękczona masło
140 g cukru pudru
260 g sera Philadelphia
80 g puree z ananasa
30 g sproszkowanego kokosa

Do dekoracji:
70 g wiórków kokosowych

pominęłam cały krem i polałam ciasteczka lukrem z cukru pudru i syropu z ananasa plus udekorowałam ananasem z puszki :)

PRZYGOTOWANIE

Rodzynki zalać gorącą wodą, aby były całkowicie zanurzone. 
 Wlać likier, pozostawić na 2 godziny.
Rozgrzej piekarnik do 180 °  Tortownicę posmaruj masłem i posypać mąką.
Ananasa i posiekać w bardzo drobną kostkę.  
Orzechy upraż na patelni.
Ubij jajka z cukrem na puszystą masę.
Przesiej mąkę, sól, proszek do pieczenia, przyprawy.
Dodaj do masy jajecznej i delikatnie wymieszaj.
Małymi partiami wlewaj olej i mieszaj dokładnie.
Naprzemiennie dodawaj orzechy, ananasa i marchew.
Dokładnie mieszając za każdym razem.
Wlej ciasto do tortownicy i piec około 50 minut, najlepiej sprawdzając patyczkiem czy po wyjęciu jest suchy.
KREM:
Połączyć wszystkie składniki razem do uzyskania jednolitej masy.
Upieczone ciasto pozostawić do wystygnięcia.
Udekorować kremem i wiórkami kokosowymi.




Komentarze

Prześlij komentarz