Włoska zupa z czerwoną soczewicą i brązowym ryżem

   Czas na kolejną dietetyczną odsłonę mojego menu bezglutenowego :) Tym razem mam dla Was przepis ... póki co the best ze wszystkich jakie przygotowałam i Wam zaproponowałam. 
Zupa włoska bardzo sycąca z soczewicy, która skradła moje serce już jakiś czas temu i nieważne czy to jest czerwona, zielona czy czarna...wszystkie kocham tak samo ;)
A dodatek łodygi selera, marchewki i ryżu świetnie się razem komponuje!

SKŁADNIKI: 1 OSOBA

10 g Oliwa z oliwek
100 g Seler naciowy
100 g Marchew
50 g Cebula czerwona
50 g Soczewica czerwona, nasiona suche
30 g Ryż brązowy
200 g Pomidor




PRZYGOTOWANIE

Soczewicę gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ja przygotowuję 4 porcję czyli 200g gotuję w 3 szklankach wody.
Oczywiście najpierw dokładnie ją płuczę pod bieżącą zimną wodą.
Ryż brązowy również gotuję zgodnie z instrukcją i ugotowany odkładam na bok.
Marchew i seler naciowy kroję w cienkie paski.
Cebulę czerwoną w drobną kostkę.
Do garnka wlewam oliwę i wrzucam pokrojone warzywa.
Smażę kilka minut następnie zalewam wodą, tak aby wszystkie warzywa były pokryte.
Dodaję kostkę bezglutenową BIO warzywną. 
Jeśli nie chcecie to oczywiście możecie ugotować warzywa w samej wodzie.
Kiedy warzywa są już miękkie dodaję pomidory obrane ze skórki.
Wszystko dokładnie blenduję.
Przyprawiam solą i pieprzem i ulubionymi przyprawami u mnie chili oraz włoska przyprawy naturalne.
Na końcu dodaję ugotowaną soczewicę i ryż.
No i zupa gotowa!
SMACZNEGO!





Komentarze

  1. Bajeczne danie ,chyba pokocham soczewicę,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę warto!!!! teraz będzie u mnie cykl przepisów z soczewicą w roli głównej :)

      Usuń
  2. Uwielbiam soczewicę, nawet wczoraj jadłam :) Ale w takim wykonaniu jeszcze nie, czas na coś nowego, dzięki za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do śledzenia przepisów będzie dużo soczewicy :)

      Usuń
  3. najlepsze są takie zupki właśnie, moje ulubione <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Poproszę miseczkę bo wygląda wspaniale!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma sprawy zapraszam do Poznania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz