Bezglutenowe wegetariańskie Bolognese z zieloną soczewicą

   W sobotę swoje święto obchodzili Wegetarianie z tej okazji przygotowałam danie, które w wersji oryginalnej jest z mięsem mielonym czyli Bolognese. 
Moje Bolognese jest z soczewicą zieloną, którą lubię najbardziej z wszystkich soczewic. Mogę tylko napisać, że smakuje o wiele lepiej niż z mięsem - jak dla mnie oczywiście. Podane z makaronem spaghetti bezglutenowym - pychota!

Odpowiednią ilość składników przeliczyła mi Monia - http://poznan.mojdietetyk.pl/o-poradni.html, z którą współpracuję już od ponad roku. To ona dba o moją odpowiednią dietę.

SKŁADNIKI: 1 OSOBA ( PORCJA OKOŁO 500 KCAL)

Soczewica z makaronem
50 g Makaron bezglutenowy
40 g Soczewica czerwona, nasiona suche
5 g Oliwa z oliwek
50 g Seler - korzeń
50 g Cebula czerwona
100 g Marchew
200 g Pomidor

ulubione przyprawy: u mnie chili, oregano, bazylia, mieszanka naturalna śródziemnomorska. 


PRZYGOTOWANIE

Soczewicę opłukać pod bieżącą wodą. 
Gotować w wodzie nie osolonej przez około 30 min ( na wolnym ogniu ) od zagotowania.
Ja na 200g suchej soczewicy dodaje 3 szklanki wody.
 Gdy soczewica jest miękka odcedzamy i odstawiamy na bok.
Na patelni rozgrzewamy oliwię.
Dodajemy posiekaną w kostkę cebulę, marchew i seler.
Smażymy kilka minut.
Dolewamy wody i dusimy warzywa około 6 minut.
Dodajemy pokrojone w kostkę pomidory bez skórki.
Ja dodaję przecier, który przygotowałam sobie latem w słoikach.
Następnie wrzucam soczewicę i ulubione przyprawy.
Smażę około 2 -3 minut.
Makaron gotuję zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Ugotowany dodaję do sosu mi wszystko dokładnie mieszam.
Danie gotowe szybko, zdrowo i smacznie!


Komentarze