Świąteczne mini tartaletki z domową konfiturą z borówki amerykańskiej i czekoladą

Wczoraj byłam tak zdenerwowana przez ten mecz Polek w piłce ręcznej, że musiałam coś upiec :) Najważniejsze, że dziewczyny wygrały i będą grać w półfinale.
Postanowiłam troszkę sięgnąć po smaki lata i otworzyć moją własną konfiturę z borówki amerykańskiej.
Mini tarteletki robi się bardzo szybko, a opcja nadzienia zależy tylko i wyłącznie od Was!

SKŁADNIKI: FORMA NA 12 MUFFINEK

 przepis na ciasto: http://www.cukier-krolewski.pl/przepisy/pokaz/mini-tartaletki-z-dzemem-agrestowym-125.html#

250g mąki pszennej tortowej
125g masła
50g cukru 
1 jajko
40ml zimnej wody
2 szczypty soli

u mnie nadzienie:

mały słoik konfitury z borówki amerykańskiej
12 kostek czekolady gorzkiej lub deserowej
foremka do pierników w kształcie gwiazdki
papier do pieczenia



PRZYGOTOWANIE


Z mąki usypujemy kopczyk, w wyżłobionym na środku zagłębieniu umieszczamy masło, sól, cukier, wbijamy jajko.
 Zagniatamy ciasto dodając pod koniec wodę. 
Gdy będzie już gładkie, formujemy z niego kulę, zawijamy w folię spożywczą i spłaszczamy, by równomiernie się chłodziło.
 Można je przygotować w malakserze, również dodając wodę na samym końcu. Powinno trafić do lodówki na przynajmniej 20 minut.
U mnie było w lodówce 60minut i taki czas polecam.
 Formę do babeczek smarujemy masłem, z papieru do pieczenia wycinamy długie paseczki. Pomogą w wydostaniu gotowych tartaletek z formy.
 Piekarnik nagrzewamy do 180°C.
Stolnicę oprószamy lekko mąką, schłodzone ciasto nakrywamy nowym arkuszem folii spożywczej i wałkujemy na grubość ok. 2 mm. 
Małą miseczką lub słoikiem wycinamy 12 okręgów o średnicy ok. 10 cm.
Z pozostałego ciasta wycinamy foremką do pierników 12 gwiazdek.
W każdym gnieździe formy umieszczamy paseczek papieru, ostrożnie opuszczamy krążek ciasta i dociskamy do ścianek blaszki, do ok. 2/3 wysokości zagłębienia. Nakładamy łyżeczkę dżemu oraz kostkę czekolady.
Przykrywamy wyciętą gwiazdką z ciasta.
Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 35minut.
PYSZNOŚCI!



Komentarze