Pin-upowa Recenzja książek!

   Na samym początku podziękowania dla WYDAWNICTWA LITERACKIEGO - http://www.wydawnictwoliterackie.pl/ za te piękne 3 książki, które otrzymałam od Nich!

Książki kulinarne zbieram od niedawna tak naprawdę, ponieważ nie miała swojego jak to się mówi "małego kącika" na przechowywanie! Cieszę się, że moja skromna kolekcja z dnia na dzień się powiększa i mam nadzieję, że już niedługo będę mogła się pochwalić niezłymi perełkami kulinarnymi.


   Jako pierwsza...dla mnie najważniejsza to książka mojej Bogini Kulinarnej czyli Julie Child: "FRANCUSKI SZEF KUCHNI"


   Myślę, że nie ma na świecie osoby, która by nie znała tej wspaniałej i wesołej Kobiety...na pewno nie w środowisku kulinarnym! 
Nawiązując również do tematyki mojego bloga Julia, królowała w latach 60!
Jej największym osiągnięciem i myślę, że motywacją dla wielu Kobiet - gotujących było ukończenie najbardziej prestiżowej szkoły : Le Cordon Bleu!

 W 1961 roku ukazała się jej bestsellerowa 743-stronicowa książka kucharska z przepisami na francuskie dania Mastering the Art of French Cooking, napisana wraz z dwiema przyjaciółkami, Simone Beck i Louisette Betholle. Od 1963 Julia Child prowadziła telewizyjny program kulinarny, emitowany przez kolejnych 10 lat. Niemal do ostatnich lat swojego życia prowadziła także inne programy i wydawała kolejne książki kucharskie. ( źródło:wikipedia.org)

Programy, które prowadziła były mistrzowskie - polecam wszystkim bo naprawdę warto!

Książka: "FRANCUSKI SZEF KUCHNI", w której to właśnie znajdują się przepisy z kultowego telewizyjnego show...jest magiczna!
Czytając dowolny wstęp przed każdym przepisem mam wrażenie jakby Julia porywała mnie w swój zakręcony pozytywnie świat!
Wspaniałe jest to, że każdy przepis dokładnie jest opisany, zawiera dużą ilość wskazówek co daje ułatwienie np. dla początkujących.

  Proponuję, jednak aby bardzo bardzo dokładnie przeczytał przepis, gdyż ta ilość wskazówek czasami sprawia, że można się pogubić :)

Jedyne co mi się nie podoba to brak zdjęć i rodzaj papieru...troszkę skromna wydaję mi się ta książka i mało zachęcająca, zwłaszcza jeśli chodzi o taki autorytet kulinarny jakim była Julia! 

Podsumowując tak czy inaczej dla mnie to jedna z moich perełek jeśli chodzi o książki i wydaję mi się, że każdy gotujący amator i zawodowiec powinien ją posiadać w swojej biblioteczce!



               Kolejna książka, która pojawiła się niedawno na rynku to:  
"UCZTA LODU I OGNIA"
Na podstawie serialu "GRY O TRON" - George'a A R.R. Martina



   
   Książka ta kryje w sobie przepisy na mięsa, trunki i desery inspirowane średniowieczem i całym tym klimatem! 
Świetne wstępy przed każdym podanym przepisem, czytelnik ma wrażenie jakby przeniósł się w tamte czasy i czytał przepisy ze średniowiecza!

Przy każdym przepisie szacowana jest ilość porcji, czas przygotowania, gotowanie...jedyne czego brakuję to w przypadku przyrządzania deserów  informacji o wielkości naczynia w jakim ma być pieczone np. ciasto.

Piękna oprawa, genialny wstęp, bardzo ładne zdjęcia - idealna książka dla Wszystkich Fanów, którzy chcą poznać przepisy na dania, które zajadali serialowi bohaterowie Lannisterowie, Starkowie czy ród Tyrellów.


   Mi już się udało wypróbować jeden z przepisów na ciasto o nazwie: WSPÓŁCZESNE CIASTO ZIMOWE!
Przepis wybrałam pod kątem nadchodzącej małymi kroczkami zimy. Bardzo aromatyczne, intensywne w smaku nie jednemu doda powera. Idealne dla Fanów imbiru.
Genialne połączenie kwaśnej wiśni z kandyzowanym imbirem!

Przepisu zdradzać Wam nie będę, mogę tylko pokazać zdjęcie ciasta jakie wyszło! 

  
Książka ta na pewno zajmie wysoką notę w rankingu moich ulubionych książek kucharskich!


3 i już ostatnia recenzja to książka z mojej aktualnie ulubionej dziedziny : ZDROWIE!
 "SZCZYPTA SMAKU"
kolejna cześć szalonych dwóch Pań: 
Agaty Ziemnicka - Łaska i Olgi Kwiecińskiej


    Na pewno pamiętacie je z TVN i TVN Style oraz z ich poprzedniej książki: "REWOLUCJE NA TALERZU"!

Książka "Szczypta smaku" - to zbiór lekkich, dietetycznych przepisów począwszy od najważniejszego posiłku jakim jest śniadanie do romantycznej kolacji we dwoje.
Podobają mi się notki : NASZA RADA, można z nich skorzystać, np. przy wyborze odpowiedniego mięsa lub jak przygotować się do pracy, co warto spakować do jedzenia itd.
Zachwyciła mnie oprawa graficzna uwielbiam minimalizm oraz cudne zdjęcia.

Trailer:http://www.youtube.com/watch?v=oEgusOAMEi4


Polecam każdemu co chcę odżywiać się zdrowa, szuka ciekawych i prostych w przygotowaniu przepisów kulinarnych!

Komentarze

  1. Monia, ale świetnie :) Same fajne tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Kochana :) świetne 3 książki polecam! zwłaszcza Julie :)

      Usuń

Prześlij komentarz