Piernik z powidłami śliwkowymi w czekoladzie

Kurczę, tak się śmiałam że niektórzy już wrzucają świąteczne przepisy....ale teraz zdałam sobie sprawę, że nie ma na co czekać! Do świąt zostało 3 tygodnie, a dobre ciasto upiec trzeba.
Dlatego ja biegnę Wam z pomocą i przedstawiam przepis, moim zdaniem na idealny piernik zwłaszcza dla osób, które uwielbiają mokre ciasto i puszyste. Z ręką na sercu uważam, że jest to najlepszy piernik jaki piekłam.

Przepis pochodzi z gazety: Moje Smaki Życia - wydanie listopadowe.

SKŁADNIKI: FOREMKA PROSTOKĄTNA 10cmx20cm

300g mąki pszennej tortowej
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki kakao gorzkie
2 łyżeczki przyprawy piernikowej - ja dałam 3 a nie dodałam drobno utartych goździków
1/2 łyżeczki drobno utartych goździków - ja nie dodałam jak wspomniałam wcześniej
3 sztuki jajka, wielkość M 0 temp. pokojowa
150g drobnego cukru
1/2 szklanki miodu ( 125ml ) ja użyłam miód akacjowy, polecam gryczany
200g masła
100ml śmietany 18%
10 czubatych łyżek powideł ze śliwkami

POLEWA

100g gorzkiej czekolady
50ml śmietany kremówki 36%
do ozdoby orzechy ja użyłam suszone wiśnie, skórkę pomarańczową i skórkę z limonki


PRZYGOTOWANIE

Nagrzej piekarnik do 180 stopni.
Formę keksową wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia.
Mąkę przesiej z sodą, kakao i przyprawą piernikową.
Masło przełóż do rondelka i rozpuść na małym ogniu.
Wmieszaj miód i pozostaw do ostudzenia.
Jajka ubij z cukrem na puch.
Dodaj ostudzone masło z miodem i 3 łyżki powideł i śmietanę.
Wymieszaj wszystko.
Wsyp mąkę i ucieraj do połączenia składników.
Przelej masę do foremki i wyrównaj szpatułką. 
Wstaw do piekarnika i piecz 40minut.
Po czym przykryj folią aluminiową ( stroną matową na zewnątrz).
Piecz jeszcze 20 minut.
Patyczek włożony w środek ciasta powinien pozostać suchy.
Gotowe ciasto wystudź na kratce.
Wyjmij z formy i przekrój wzdłuż na pół.
Posmaruj powidłami i złoż obie części.
W rondelku podgrzej śmietanę, ale nie do wrzenia bo Ci się polewa zważy.
Dodaj posiekaną czekoladę i poczekaj aż się rozpuści odstaw z ognia.
Następnie dokładnie wymieszaj i rozsmaruj dokładnie na całym cieście.
Udekoruj wedle uznania
PYCHA!



Komentarze

Prześlij komentarz