Makaron bavette all'arrabbiata

Dzisiaj troszkę po włosku z mojej ukochanej Złotej Księgi Makaronów!

Makaron all'arrabbiata - arrabbiata, co po włosku oznacza "gniew", jest popularnym sosem do makaronów w środkowych Włoszech.
Pikantnego smaku, czyli "gniewu" dodaje potrawie papryczka chili. 

SKŁADNIKI: 6 OSÓB

90 ml oliwy z oliwek
150 g pancetty lub bekonu, pokrojonego w cienkie paski
2 świeże papryczki chili, pozbawione gniazda nasiennego i drobno pokrojone
3 drobno posiekane ząbki czosnku
2 puszki  - 400g pomidorów z sokiem
sól
1 łyżka stołowa drobno posiekanej pietruszki natki plus dodatkowo do dekoracji
500 g makaronu bavette może być spaghetti, bucatini lub linguine
60 g świeżo startego pecorino



PRZYGOTOWANIE

Zagotuj osoloną wodę w dużym garnku.
Podgrzej oliwę ba dużej patelni na średnim ogniu.
Dodaj pancettę i smaż 3-4 minuty, aż stanie się chrupka i lekko zarumieniona.
Wyjmij ją cedzakową łyżką i odłóż na bok.
W tej samej oliwie smaż papryczkę chili i czosnek około 3 minut, aż czosnek nabierze bladozłotego koloru.
Dodaj pomidory , wymieszaj i dopraw solą.
Dodaj pokrojoną natkę pietruszki i duś około 15minut, aż pomidory popękają.
Dodaj pancettę i duś jeszcze 3 minuty.
Ugotuj makaron al'dente odcedź i dodaj do sosu.
Posyp potrawę pecorino i dobrze wymieszaj i podawaj od razu udekorowane natką pietruszki.
PYSZNE!


Komentarze

  1. Olśniewające danie, niczym z restauracji - zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tam oj tam :) do restauracji jeszcze duże brakuje, ale powiem Ci że w smaku pycha!

      Usuń
  2. nie wiem, jak to jest, ale zauważyłam pewną regułę, jak jestem wkurzona, to mam zawsze ochotę na penne all'arrabbiata i to tez gotuję. Uwielbiam kiedy jest pikantne i pewnie przesadzam, ale cóż ewidentnie podniosła mi się bariera tolerancji na potrawy pikantne i jeszcze lubię jak makaron jest bardziej niż al dente. Co oznacza, że naprawdę szał mnie rozpiera i w zasadzie byłabym w stanie zjeść drut kolczasty posypany parmezanem :)

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę ja co do ostrości to dopiero się uczę, ponieważ ogólnie nigdy nie przepadałam za pikantnymi potrawami, ale to danie jest bardzo dobre i aż tak ostre nie jest moim zdaniem :) co do makaronu jestem fanką tak jak Ty bardziej niż al'dente nie uznaję rozgotowanych warzyw a tym bardziej makaronu :)

      Pozdrawiam
      Monia

      Usuń

Prześlij komentarz