Krem brokułowy z serem pleśniowym

Oj zimno, zimno się zrobiło na dworze. Z tej okazji proponuję Wam pyszną zupę na rozgrzewkę i jakże zdrową jednocześnie!

Nie wiem czy wiecie, ale brokuł to istne źródło witamin!
Brokuły są dobrem źródłem minerałów takich jak: potas, wapń, żelazo, fosfor, mangan, magnez, siarka oraz witamin: A (beta-karoten), B1, B2, B6, C, K, PP, kwas pantotenowy i kwas foliowy. Brokuły jako warzywo są też naturalnie dobrym źródłem błonnika pokarmowego. Ponadto brokuły zaleca się cukrzykom (duża ilość chromu), osobom walczącym z wysokim poziomem cholesterolu, mającym problemy z sercem, anemią, z niedoborami wapnia i z artretyzmem. Przy zakupie świeżych brokułów zwracamy uwagę na to aby wybrać nie uszkodzone, pozbawione plam różyczki, a otaczające je liście nie powinny być żółte. Brokuły można spożywać na surowo. Popularniejszą metodą jest jednak gotowanie. Gotowanie powinno odbywać się w lekko osolonej, wrzącej wodzie nie dłużej niż kilka do kilkunastu minut. Dalsze gotowanie spowoduje znaczny ubytek witamin i minerałów. Prócz różyczek brokuła jadalna jest także gruba, mięsista łodyga.

Nic tylko zajadać!


SKŁADNIKI: 1 OSOBA, PORCJA OKOŁO 500KCAL




30 g Cebula

5 g Oliwa z oliwek

100 g Ziemniaki

80 g Marchew

150 g Brokuł świeże

40 g Serek twarożkowy chudy, ja używam grani 3%

30 g Ser, Rokpol pełnotłusty

50 g Chleba bezglutenowego lub zwykłej grahamki

Ziele angielskie, liść laurowy, szałwia (najlepiej świeża) , świeża pietruszka i koperek
PRZYGOTOWANIE

W garnku rozgrzać oliwę i zeszklić posiekaną cebulę.
 Dodać ziemniaki pokrojone w kostkę i marchewkę pokrojoną w plasterki. Delikatnie posolić i dusić przez 4 minuty na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. 
Wlać wodę do 3/4 objętości naczynia.
 Zagotować, doprawić odrobiną soli, pieprzem, dodać dwa ziarna ziela angielskiego, listek laurowy oraz szałwię. 
Gotować przez 5 minuty, następnie dodać różyczki brokuła, uzupełnić wodą, aby wszystkie warzywa były nią przykryte i gotować do miękkości.
 Zupę zdjąć z ognia.
 W kubeczku rozprowadzić serek z 2 łyżkami zimnej wody, następnie wymieszać z kilkoma łyżkami wywaru z zupy.
 Dodać rozkruszony ser i całość rozprowadzić z zupą.
 Nie zagotowywać, jedynie dobrze podgrzać przed podaniem. 
Zupę zagryzać pieczywem. 
Ja osobiście  zmiksowałam całą zupę, do tego posypałam dużą ilością świeżej pietruszki i koperkiem!
SMACZNEGO! 



Komentarze

  1. Dopiero co wczoraj ugotowałam krem z brokuła. Tylko mój z mniejszą ilością ziemniaków i marchewki, większą brokuła i czosnkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. jest obłędna :) a im dużej stoi tym smaczniejsza :)

      Usuń
  3. To coś dla mojej rodzinki :)) Trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz