Dyniowo-ziołowa quinoa

   Wczoraj wróciłam z BLOG FORUM GDAŃSK, dlatego przez ten weekend zaniedbałam trochę bloga i przepisy. Co do relacji z wyjazdu pojawi się w kolejnym poście. Póki co mam dla Was wspaniały przepis na idealny dodatek do ryby czy kurczaka, który zastąpi nudne ziemniaki lub ryż.

Kaszę quinoa odkryłam niedawno i się zakochała, ma fantastyczny smak, jest oczywiście bezglutenowa i pasuje idealnie na słodko jak i na wytrawnie!


SKŁADNIKI: 2 OSOBY

1,2 szklanki ugotowane kaszy ( to jest 1/2 szklanki suchej kaszy)
1 szklanka bulionu warzywnego najlepiej sprawdzi się rosół
1 łyżka brązowego cukru ciemnego
2 łyżeczki świeżego, posiekanego tymianku
260g dyni 
250ml bulionu do ugotowania dyni
opcjonalnie garść suszonej żurawiny


PRZYGOTOWANIE

Sposób ugotowanie kaszy quinoa jest bardzo prosty.
Zostawiam Wam linka z dokładnym jej przyrządzeniem: http://www.tipy.pl/artykul_15598,jak-gotowac-quinoa.html.
Dynię obieramy o kroimy w dużą kostkę.
Tak przygotowaną dynię wkładamy do garnka zalewamy bulionem i gotujemy około 20minut.
Następnie odcedzamy na sitku i blendujemy na puree.
Do wcześniej ugotowanej kaszy dodajemy puree z dyni, świeży tymianek, cukier brązowy i opcjonalnie suszoną żurawinę.
Wszystko dokładnie mieszamy i danie gotowe.
Ja serwuję jako dodatek do pieczonego łososia.
SMACZNEGO!



Komentarze

Prześlij komentarz