Vegański batonik - odpowiednik Snikersa

Ostatnio mam fioła na punkcie batoników RAW BITE niestety przez to, że są one z ekologicznych produktów i bez żadnej chemii ani konserwantów...to cena jest tragiczna :/

Postanowiłam wykombinować coś w stylu tego batonika, no ale trochę go "utuczyłam" i powstał vegański Snikers.

Przepis zaczerpnięty z http://minimalistbaker.com/5-ingredient-vegan-snickers-bars/, tylko u mnie zamiast vegańskiego carmelu wykorzystałam syrop klonowy.

Przepis jest banalnie prosty i potrzeba tylko 5 składników!

SKŁADNIKI: 5 BATONIKÓW

20 daktyli, bez pestek
1 kubek orzechów włoskich około 200g
orzechy nerkowca ( możecie użyć solone orzeszki ziemne lub inne które lubicie najbardziej)
150g gorzkiej czekolady
syrop klonowy



PRZYGOTOWANIE

W odpowiedniej maszynce lub za pomocą blendera rozdrabiamy orzechy oraz daktyle
musi nam powstać masa o konsystencji plasteliny.
Foremkę keksową wykładamy folią aluminiową
i przekładamy przygotowaną masę daktylowo-orzechową.
Dokładnie przygniatamy rękoma, aby powstał blok o grubości około 1cm.
Wkładamy do zamrażalnika na 20 minut.
W tym czasie rozpuszczamy czekoladę.
Odpowiednio schłodzoną masę wyjmujemy,
i kroimy na 5 batoników.
Każdy batonik polewamy syropem klonowym 
kładziemy orzechy nerkowca lub inne wedle Waszego gustu.
Znowu polewamy delikatnie syropem.
A na samym końcu równomiernie rozprowadzamy rozpuszczoną czekoladę na całym batoniku.
Wkładamy do zamrażalnika na 20min.
I batoniki gotowe
SMACZNEGO!




Komentarze

Prześlij komentarz