Ciasto gruszkowo-czekoladowe z kardamonem

   W ten weekend razem z:
wpadłyśmy na pomysł wspólnego pieczenie ciasta  (każda u siebie w domu) o bardzo przyjemnej nazwie... EZOTERYCZNE SPOTKANIE PRZY PIEKARNIKU :) 

 Wybrałyśmy odpowiednie ciasto, stawiając na gruszki, czekoladę i kardamon i z tego oto przepisu:
http://www.ledelicieux.com/recipes/pear-chocolate-cardamom-cake/, każda z nas upiekła jesienną pyszną słodycz ;-D!

Ja zamieniłam na wersję bezglutenową, zamieniając mąki na ryżową! Zdecydowanie przy kolejnym wypieku tego ciasto zmniejszyłabym ilość użytego masła.

SKŁADNIKI: TORTOWNICA - 23cm

315g masła w temperaturze pokojowej
315g brązowego cukru ja użyłam ciemnego 
5 jajek lekko roztrzepanych
50g mąki pszennej ja zamieniłam na ryżową w takiej samej proporcji
315g zmielonych migdałów
1 łyżka kardamonu
2 dojrzałe i obrane w plastry gruszki, ja dałam zdecydowanie więcej - 5 sztuk
100g gorzkiej czekolady grubo posiekanej, zamieniłam na deserową
cukier puder, ja nie wykorzystałam


PRZYGOTOWANIE


Piekarnik nagrzać na 160 stopni C.
Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia wyjmując jego nadmiar poza obręcz tortownicy.
Masło oraz cukier umieścić w misce i za pomocą miksera utrzeć na gładką i kremową masę.
Ciągle mieszając na niskich obrotach do masy maślanej zacząć dodawać po kolei jajka, następnie mielone migdały i na końcu mąkę oraz kardamon. Wszystko wymieszać do połączenia się składników.
 Pół ciasta wyłożyć na dno przygotowanej wcześniej tortownicy i przykryć połową gruszek i połową posiekanej czekolady a następnie pozostałą częścią ciasta.
Wstawić do nagrzanego piekarnika na 20 minut.
 Po tym czasie wyjąć tortownicę i na cieście ułożyć pozostałe gruszki oraz czekoladę i wstawić ponownie do piekarnika na około 50-60 minut do tak zwanego suchego patyczka.
Ciasto po upieczeniu odstawić do wystygnięcia po czym wyjąć z formy.
SMACZNEGO!!!








Komentarze

  1. Czy w przepisie jest 5 dkg mąki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak 5 dkg mąki, bo tu migdały zastępują mąkę, ciasto jest bardzo mokre :)

      Usuń
  2. Jest mi całkiem miło wyróżnić Ciebie i Twojego bloga nominacją Liebster Blog Award:) Po szczegóły zapraszam do siebie: www.soap-jam.blog.pl Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiało pachnieć obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie :) Fakt można użyć mniej masła do tego ciasta tylko na pewno długo takie wigotne nie będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zapomnialas o proszku do pieczenia ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz