Warsztaty Kulinarne w SPOCIE, degustacja serów i ogólne podsumowanie VII OGÓLNOPOLSKIEGO FESTIWALU DOBREGO SMAKU w Poznaniu!

Wybaczcie, że tak późno pojawia się moja relacja z VII OGÓLNOPOSKIEGO FESTIWALU DOBREGO SMAKU w Poznaniu, ale naprawdę z ręką na sercu nie miałam kompletnie czasu by ładnie to podsumować :)
Wydaję mi się, że fajnie będzie powrócić i powspominać co się działo w ten długi weekend od 15 - 18 sierpnia na Starym Rynku.

Pierwszy dzień opisałam szczegółowo w poprzednim poście - DZIEŃ SAŁATKOWY w towarzystwie Blogerów z WLKP: tutaj relacja. Jednak to nie było koniec wrażeń kulinarnych oraz świetnej zabawy!

W drugim dniu czekała mnie degustacja serów oraz spotkanie z Panem GIENEM MIENTKIEWICZEM, dla mnie jako osoby, która najbardziej na świecie kocha sery i nie wyobrażam sobie dnia bez chociaż  jednego plasterka... było to niesamowite spotkanie.

Pan Gieno jest serowarem, autorytetem w tej dziedzinie i znawcą. Większość z Was kojarzy Go na pewno z programu „Przez dziurkę od sera” w kuchni+. 
Spotkanie odbyło się w Restauracji SPOT. Pan Gieno opowiadał o serach o ich sposobie dojrzewania, produkcji a na sam koniec czekała nas wielka niespodzianka rozkrojenie a raczej rozłupanie prawdziwego 35 kilowego krążka sera GRAN-PADANO - coś niesamowitego a smak i zapach sera - MISTRZOSTWO! 
W międzyczasie, poznawaliśmy smaki polskich serów marki OLD POLAND - bursztyn, rubin i szafir jak dla mnie nie ma lepszych polskich żółtych serów! 
Spotkanie z Panem Gienem oraz degustacja serów na pewno długo pozostaną w mojej pamięci!

Po serowych wariacjach :) udaliśmy się na Warsztaty Kulinarne, które poprowadziłam dla Nas Katarzyna Szatkowska twórczyni bloga :W KRAINIE SMAKU. Tematem warsztatów była ZDROWA KUCHNIA Z ELEMENTAMI KUCHNI MOLEKULARNEJ, jako, ze nigdy nie miałam przyjemności uczestniczenia w warsztatach molekularnych było to dla mnie super wydarzenie...teraz już wiem jak przygotować domowym sposobem pyszny kawior miodowy :)
Na warsztatach mieliśmy do dyspozycji wspaniałe sery, z których powstały genialne dania! Menu, które przygotowała Kasia znajdziecie u Niej na blogu: http://wkrainiesmaku.pl/14013/moje-zdrowo-molekularne-warsztaty-w-spot-z-oldpolandami-i-gouda-z-radzynia/.
Ja razem z Eweliną z PRZY KUBKU KAWY podjęłyśmy się przygotowania Saltimbocca z z szałwią, pianą sojową i pudrem truflowym ( przepis) jak dla mnie wyszło pyszne!
Ogólnie wspólnymi siłami przygotowaliśmy sporo dań a atmosfera była WSPANIAŁA! 
Na koniec otrzymaliśmy niespodziankę - deskę do degustacji serów oraz zakwas żytni produkcji Kasi!
Podsumowując atmosfera była bardzo bardzo pozytywna, ekipa najlepsza no a dania wyśmienite! 

Po warsztatach ze spokojem mogłam w końcu udać się na Stary Rynek w celu zakupienia różnych pyszności! 
 W tym roku frekwencja na VII OGÓLNOPOLSKIM FESTIWALU DOBREGO SMAKU była ogromna. A wystawców było tylu, że jeden dzień to za mało na obejście wszystkiego a co dopiero posmakowanie. Dla mnie to był raj same pyszności: polskie lokalne naturalne produkty! Ciężko było się zdecydować co kupić! Jednak wybór padł na cudowny chleb na zakwasie pieczony na liściach chrzanu oraz chleb z korbolem, które były genialne w smaku. Przyprawy i suszone zioła, kozie sery, które kocham najbardziej na świecie oraz wiele innych cudownych smakołyków.
Festiwal z roku na rok coraz bardziej mi się podoba i na pewno coraz więcej przyciąga osób! Miło patrzeć, iż zainteresowanie polskimi produktami jest tak ogromne i z roku na rok przybywa coraz więcej ich zwolenników! 
Mam nadzieję, że za rok również będę mogła objąć patronat nad kolejną edycją OGÓLNOPOLSKIEGO FESTIWALU DOBREGO SMAKU! Dziękuję bardzo!
 ZDJĘCIA UDOSTĘPNIAM DZIĘKI UPRZEJMOŚCI : EWELINY Z BLOGA: PRZY KUBKU KAWY, KASI Z BLOGA A DUPA ROŚNIE oraz MARKOWI Z BLOGERCHEF.PL tam też znajdziecie więcej zdjęć oraz relacji :)


SEROWO!


WARSZTATOWO W SPOCIE



VII OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL DOBREGO SMAKU W POZNANIU - zdjęcia!






 



Komentarze

Prześlij komentarz