Serniczek z cypryjskiego Lora z figami

Moje ukochane ciasto to sernik...nawet czekoladowe się chowa! Dzisiaj postanowiłam wypróbować jak będzie smakował sernik z cypryjskiego Lora. Wyszedł wyśmienity, gdyż ser ten ma bardzo śmietankowy i delikatny smak...dodatkowo udekorowałam go figami z galaretką truskawkową i aromatem amaretto. Pyszności!

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 20 CM

0,5 kg sera cypryjskiego LOR
2/3 szklanki miałkiego cukru
4 jajka
1 op. budyniu waniliowego
 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

 dla zakwaszenia sera można tez dodać łyżkę soku z cytryny 
figi do dekoracji
galaretka truskawkowa ( 1 op na połowę wody )
1 łyżeczka amaretto



PRZYGOTOWANIE

 Ser utrzeć z cukrem krotko, stale ucierając dodawać po jednym jajku (nie trzeba ubijać białek).
 Wsypać proszek budyniowy, wymieszać.
Można dodać bakalie, np płatki migdałowe, rodzynki, suszona żurawinę. 
Wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
 Piec w 160 stopniach ok. 60 min - sprawdzić patyczkiem, jeśli jest suchy tzn ze sernik jest gotowy.
Po wystudzeniu można polać rozpuszczona czekolada albo zmiksowanymi owocami z cukrem, można tez podać z lodami, gdy sernik jeszcze jest ciepły.
Ja wykorzystałam świeże figi pokrojone na cienkie maseczki i zalałam galaretką truskawkową z dodatkiem amaretto.




Komentarze

  1. Piękny kolor:) nie wiem co mają w sobie serniki takiego, że nie można przestać ich piec. To tak jak beza, u mnie to istna obsesja ;]

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! Nie wiem skąd to się bierze, że niektórzy mają takiego fioła na punkcie serników :) buziaki

      Usuń
  2. Sernik z lora wychodzi genialny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak tak tak!!!! smakował mi bardzo a to jest przepis na sernik turecki :)

      Usuń

Prześlij komentarz