Sałatka z pieczonymi buraczkami i gruszką

Weekend minął w tempie ekspresowym ...niestety i nowy tydzień przed nami, czasu brak bo praca pochłania moją całą energię i nawet nie mam czasu ani chęci, żeby coś ugotować.
Jednak jeść trzeba :), dzisiaj mam dla Was znakomite jesienne połączenie oczywiście z dodatkiem koziego sera, może być również pleśniowy lub feta, ale ja tam kocham kozie.

SAŁATKA: 6 OSÓB

3 średnie buraki
2 średnie gruszki
garść mieszanki sałat
4 łyżki oliwy
1 łyżeczka musztardy ostrej
1 łyżeczka soku z cytryny
szczypta soli i pieprzu
50 g sera koziego twarogowego lub innego
garść świeżych ziół, ja użyłam kiełki rzodkiewki



PRZYGOTOWANIE


Buraki wyszoruj i upiec w piekarniki, każdy osobno zawinięty w foli aluminiowej w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez około 50min.
Po upieczeniu i wystygnięciu pokrój na cienkie plastry.
Gruszki najlepiej twarde z ładną skórką umyj.
Przekrój na pół, usuń gniazda nasienne i pokrój w cienkie plastry.
Skrop odrobiną soku z cytryny by nieściemniały.
Na talerzy ułóż owoce i warzywa i posyp sałatą.
Wymieszaj oliwę z musztardą i sokiem z cytryny, dopraw do smaku solą i pieprzem.
Sosem polej sałatkę.
Posyp kawałkami porwanego sera i kiełkami lub ziołami.
Podawaj z ciepłymi grzankami.
PYCHA!
 


Komentarze

Prześlij komentarz