Makaron z brukselką i kalafiorem w sosie śmietanowo-parmezanowym i boczkiem

Czwartek dzień targowy u mnie w mieście a co za tym idzie...inwazja w mojej kuchni warzyw i owoców.
Dobrze, że Mama się ze mną wybrała na targ bo nie wiem, kto by to wszystko dźwigał a ja po operacji mam zakaz całkowity :((

Dzisiaj w roli głównej wystąpi brukselka ...nie wiem dlaczego przez większość osób tak nielubiana???? Ja uwielbiam zwłaszcza gotowaną al'dente lub pieczoną w piekarniku z tymiankiem i oliwą z oliwek.

Danie dzisiejsze to moja czysta improwizacja ale wyszło bardzo dobre :)

SKŁADNIKI: 4 OSOBY

500 g brukselki
1 mała główka kalafiora
125 g boczku surowego, pokrojonego w cienkie kosteczki
2 gałązki świeżego tymianku
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
oliwa z oliwek
4 łyżki śmietanki 30%
5 łyżek śmietany 18%
4 łyżki parmezany startego, gran padano 
sól i pieprz 
świeża natka posiekanej pietruszki do smaku



PRZYGOTOWANIE


Ja warzywa gotuje al'dente.
 Najpierw wodę zagotowuję i wrzucam umyte brukselki a w drugim garnku kalafior podzielony na 3 części. 
Brukselki gotuję około 6 minut.
Kalafior około 8 min.
Bardzo lubię twarde warzywa, dlatego myślę, ze sposób ugotowania zależy tylko i wyłącznie od Waszych upodobań.
Na patelni smażę boczek, bez tłuszczu i soli.
Dodaję posiekaną na małą kosteczkę cebulę oraz czosnek
dolewam troszkę oliwy z oliwek.
Jak cebula już jest zarumieniona dodaję ugotowaną brukselkę pokrojoną na 4 kawałki oraz kalafior podzielony na małe różyczki.
Dokładnie wszystko mieszam i duszę około 2 minuty.
Dodaję śmietanę 30% i 18% oraz parmezan.
Mieszam dokładnie, doprawiam solą i pieprzem do smaku i danie gotowe.
Oczywiście makaron gotuję zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wybór makaronu zależy od Was :)
Ugotowany makaron odcedzam i mieszkam z sosem.
Posypuję świeżą pietruszką!
SMACZNEGO!


Komentarze

Prześlij komentarz