Faszerowana papryka kaszą jaglaną i orzechami z dodatkiem koziego sera z lubczykiem

Dzisiejsze danie wyszło mi mega! Naprawdę tak mi smakowało, że nawet się nie podzieliłam z Moim Chłopakiem i zjadłam dwie porcje :) Spokojnie mogę je polecić odchudzającym się, bezglutenowcom i tym co odżywiają się zdrowo! Przepis zaczerpnęłam z nowego KUKBUK-a dokładniej mówiąc farsz.

SKŁADNIKI: 2 OSOBY


2 średnie papryki
125 g kaszy jaglanej
1 łyżka orzechów nerkowca
1 łyżka orzechów włoskich
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżka oleju 
1 łyżka posiekanej świeżej pietruszki
1 łyżka posiekanego szczypiorku
 opcjonalnie ser kozi z lubczykiem - twaróg
wywar warzywny około 1 l



PRZYGOTOWANIE


Kaszę gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Drobno posiekaną cebulę i czosnek szklimy na oliwie.
Dodajemy posiekane orzechy. Chwilę smażymy i łączymy z ugotowaną kaszą jaglaną.
Posypujemy natką pietruszki i szczypiorku, doprawiamy solą i pieprzem.
Usuwamy gniazda z papryki oraz nasiona i dokładnie myjemy.
Tak przygotowaną paprykę faszerujemy nadzieniem z kaszy i orzechów.
Do odpowiednio wysokiego garnka wlewamy wywar warzywny.
(Wywaru powinno być tyle, że po włożeniu papryk, zakrywa 3/4 wysokości papryki.)
Wkładamy nafaszerowane papryki.
Przykrywamy pokrywką i gotujemy około 30min na małym ogniu.
Sprawdzamy czy papryka jest odpowiednio miękka.
Gotową wykładamy na talerz i możemy zajadać!
Ja dodatkowo pokruszyłam świeżym twarogiem kozim z dodatkiem lubczyku i kiełkami rzodkiewki.
SMACZNEGO!



Komentarze

  1. ale pięknie to wygląda, uwielbiam takie kolory w kuchni <3 i samo zdrowie!

    http://bizuteriamka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Monia właśnie tagieko przepisu szukałam:) 2 worki papryki czekają.... Pozdr Karolina

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda znakomicie, a jako że zaczynam przygodę z kaszą jaglaną to .. pewnie ją zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz