Wegetariańska zapiekanka Janice z makaronem casarecce i lorem

Tak bardzo kocham książkę KUCHARSKĄ RODZINY SOPRANO, że po raz kolejny nie mogłam się oprzeć i prezentuje Wam przepis na szybką, wegetariańską zapiekankę, która idealnie pasuje na piątkowy obiad lub kolację, zwłaszcza dla tych co nie jedzą mięsa :)...do tego zamiast ricotty użyłam sera cypryjskiego, który moim zdaniem o wiele lepiej smakuje i ma nieziemski śmietankowy smak...oczywiście ser zakupiony od Yufusa na wczorajszym Tyglu! 

SKŁADNIKI: 6-8 OSÓB

280 g pieczarek
duża cebula
1/4 szklanki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
2 puszki puree z pomidorów ( po 800 g )
4 listki bazylii
sól i świeżo zmielony pieprz
3/4 szklanki świeżego zielonego groszki lub groszku z puszki
450 g makaronu ziti ja zastąpiłam casarecce 
sól
3/4 szklanki świeżego startego pecorino romano lub parmigiano-reggiano
3/4 szklanki ricotty w oryginale ja zastąpiłam lorem
225 g mozzarelli


PRZYGOTOWANIE

Obrane pieczarki płuczemy, szybko pod zimną bieżącą wodą
 ( nie należy ich moczyć, bo wchłoną za dużo wody ) i potem odsączamy, lekko osuszamy i kroimy w paski o grubości 0,5 cm.
Przygotowujemy sos: posiekaną cebulę w kostkę smażymy na oliwie, aż się przyrumieni. 
Dodajemy pieczarki i czosnek, smażymy aż pieczarki lekko zbrązowieją
 ( około 10 min ).
Dodajemy pomidorowe puree, bazylię, sól i pieprz do smaku.
Doprowadzamy do wrzenia, potem gotujemy na wolnym ogniu około 30 min.
 Na koniec dodajemy groszek.
W dużym garnku zagotowujemy 4 litry osolonej wody.
Wrzucamy makaron i gotujemy al dente.
Odcedzony makaron przekładamy do miski i mieszamy z 2 i 1/4 szklanki sosu i 1/2 szklanki startego parmezanu.
Połowę makaronu przekładamy do płytkiego naczynia do zapiekania, posypujemy serem ricottą lub w moim przypadku lorem, polewamy 3/4 szklanki sosu i posypujemy pokrojoną w kostkę mozzarellą.
Układamy pozostałą część makaronu, polewamy resztą sosu i posypujemy startym parmezanem. 
Naczynie przykrywamy folią aluminiową.
( Zapiekanka może stać w lodówce kilka godzin lub nawet całą noc. Wyjmujemy 30 min przed włożeniem do piekarnika ).
Pieczemy makaron w temperaturze 180 stopni około 45 min, potem zdejmujemy folię i pieczemy jeszcze 15-30 min.
( Sos powinien wrzeć przy krawędziach naczynia).
Wyjmujemy z piekarnika, przykrywamy i podajemy po 15 min.
SMACZNEGO!



Komentarze

  1. ha ha ha , u ciebie też zapiekanka, nasza jakby bardziej FIT, ale też fajna :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwowałam gotowanie na żywo i na pewno zrobię Waszą propozycję zapiekanki :) Buziaki Dziewczyny!

      Usuń
  2. mniam! a już fakt, że rodzina Soprano się taką zajadała, powoduje u mnie jeszcze większą chęć, by taką przyrządzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj Ada musisz spróbować a książkę polecam w 100% :*

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ojjj polecam wczoraj jeszcze odgrzewaliśmy na patelni resztkę - pyszności!

      Usuń
    2. Nigdzie nie mogę znaleźć tej książki sopranosów, więc czekam na więcej przepisów ;)

      Usuń
    3. sprawdź na allegro tam kiedyś były :)

      Usuń
  4. Mmm ten kolor;] a ja jeszcze kolacji nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szybko się robi na kolację idealna!!! Pozdrawiam

      Usuń
  5. O! A ja Lora od Yusufa wytrawnie jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz