Raw Ice-cream cake! Lodowe Ciasto morelowo-bananowe!

Od jakiegoś czasu zaczęłam interesować się dietą bezglutenową oraz raw dietą ... nie jest to spowodowane jakiś uczulenie albo nietolerancją glutenu po prostu uważam, że dieta ta jest najzdrowsza a pszenica sama w sobie to już nie ta pszenica co jadali nasi Dziadkowie i Pradziadkowie ...to po prostu zmodyfikowane "coś" ale nie o tym będzie post, tylko o super cieście, które nie zawiera mąki, jaj i cukru.
Jest szybkie w produkcji no i bardzo bardzo zdrowe!

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 20 CM

SPÓD:

1 szklanka orzechów laskowych mielonych

3 łyżki mielonych migdałów
1/2 szklanki pestek dyni posiekanych
1 łyżeczka cynamonu
trochę wody do połączenia i wyrobienia ciasta

CIASTO:

7 świeżych moreli
2 banany
100 gr wiórków kokosowych
1/2 szklanki oleju kokosowego
1/2 moreli do ozdoby 
ja wykorzystałam również suszone śliwki


PRZYGOTOWANIE

SPÓD: W  misce łączymy orzechy zmielone i migdały zmielone oraz posiekane na drobno pestki dyni i cynamon.
Dolewamy troszkę wody "na oko" aby wyrobić ciasto.
Przygotowane ciasto wykładamy na tortownicy dokładnie uklepując i umieszczamy w lodówce na czas przyrządzenia owocowej części ciasta.
Morele myjemy obieramy z pestek, kroimy w drobną kostkę.
Dodajemy obrane i pokrojone w paski banany oraz olej kokosowy.
Wszystko dokładnie miksujemy blenderem.
Na końcu dodajemy wiórki kokosowe i delikatnie mieszamy.
Wyjmujemy z lodówki tortownicę z przygotowany wcześniej orzechowym spodem.
Nakładamy część owocową dekorujemy wedle uznania, ja wykorzystałam morele i suszone śliwki.
Chłodzimy w lodówce minimum 2 godz, polecam zostawić na całą noc!
PYCHOTA!




Komentarze

  1. wygląda świetnie. Ja też staram się nie jadać wyrobów z pszenicy, jak się da zastępuje je czymś innym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, spróbuj naprawdę proste w przygotowaniu i smakowało rewelacyjnie! :*

      Usuń
  2. O nie!!! Ty kusicielko!! Ja tu myślę o Chodakowskiej i jej ćwiczeniach, a Ty mi tu takie pyszności!! Musi być rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Chodakowska na pewno polecilaby to ciasto jest bez cukru maki i jak sprobuj buzka

      Usuń
  3. A mozna czyms zastapic olej kokosowy ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem szczerze, olej kokosowy gęstnieje pod wpływem zimna i idealnie zastępuje margarynę, nie wiem który olej ma jeszcze takie same właściwości. Muszę to sprawdzić z innym olejem :), wtedy dam odpowiedź! Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz