Konfitura czereśniowa z miodem akacjowym i laską cynamonu

Wróciłam ze szpitala w środę i jakoś kurczę nie mogę usiedzieć :( Lekarz zabronił mi robić cokolwiek ale ja tak nie umiem. Dlatego wczoraj postanowiłam znowu poeksperymentować i przygotować konfiturę z czereśni, które dostałam od dziewczyny Mojego Brata - są naprawdę przepyszne!


SKŁADNIKI:

1,5 kg czereśni, wydrylowanych
250 g truskawek, obranych i pokrojonych na małe kawałeczki  
250 ml miodu akacjowego  
1 łyżka miodu rzepakowego
2 łyżki cukru brązowego light
1 szt laska cynamonu 


PRZYGOTOWANIE



  Czereśnie myjemy dokładnie i drylujemy.

Wrzucamy na patelnie dodajemy miód oraz cukier.
Wrzucamy również laskę cynamonu.

  Smażymy na średnik ogniu około 40min, 

aż powstanie gęsta masa, 
Kiedy konfitura jest gotowa wyciągamy laskę cynamonu.
Konfiturę przelewamy do wcześniej wyparzonych i suchych słoiczków.

Zakręcamy i stawiamy do góry dnem do ostygnięcia.
Dodatkowo słoiczki po wystygnięciu poddałam procesowi pasteryzacji.
Gotowałam słoiczki około 10min.

Następnie po procesie pasteryzacji wyjęłam na deseczkę przykryłam suchą ściereczką i czekałam aż ostygną :)

  Konfitura idealnie pasują do świeżutkiej chałki!  
Wyszła naprawdę znakomita!

SMACZNEGO!



Komentarze

  1. www.anielskieprzysmaki.pl-jejku my mamy pyszności ale ten dżemik z chęcia bym spróbowałamniam mniam:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma sprawy zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz