Konfitura truskawkowa z miodem gryczanym i nutką cytrynową

Sezon na zaprawy rozpoczęty...ja jako, że nigdy nie robiłam sama żadnych dżemików, konfitur itd. w tym roku postanowiłam trochę poeksperymentować ;). Pierwsza konfitura jaką przygotowałam jest idealna również dla osób będących na diecie oraz dla bezglutenowców ;)

SKŁADNIKI:

1 kg truskawek EKO
250 ml miodu gryczanego
1 łyżka miodu rzepakowego
sok wyciśnięty z 1,5 cytryny


PRZYGOTOWANIE

Truskawki myjemy dokładnie i kroimy w ćwiartki, zwłaszcza te duże.
Wrzucamy do garnka dodajemy miód oraz sok z cytryny.
Gotujemy na średnik ogniu około 40min, 
aż powstanie gęsta masa, 
ja starałam się nie rozgotować truskawek,
 aby były w całości wyczuwalne np. na pieczywie lub w deserze.
Gotową konfiturę przelewamy do wcześniej wyparzonych i suchych słoiczków.
Zakręcamy i stawiamy do góry dnem do ostygnięcia.
Po wystygnięciu wkładamy do lodówki najlepiej na całą dobę i gotowe!
Idealnie pasują do świeżutkiej chałki! 
SMACZNEGO!




Komentarze

  1. www.anielskieprzysmaki.pl-polecamy świetne miody:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam miód gryczany, jest boski. Twoja konfitura na pewno równie pyszna, chętnie bym skosztowała ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować jest pyszny :)również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Witam:) Twój blog został przeze mnie nominowany do Liebster Awards. Zapraszam w związku z tym do odpowiedzi na moje pytania, które znajdują się we wpisie: „Liebster Awards” na moim blogu: http://pisze-co-widzialem.blog.pl
    Pozdrawiam!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie, trafiłam tu za sprawą nominacji Smacznego Turysty :)) Zostaję na dłużej i będę próbować i smakować :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i ja również będę obserwować Twój blog :) pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Konfitura wygląda przepysznie :) Czy można ją dłużej przechowywać poza lodówką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli poddasz pasteryzacji to tak, ja akurat nie poddałam, więc taką konfiturę można przechowywać około 2 tyg w lodówce :)

      Usuń
  6. Konfitura wygląda przepysznie i na pewno tak samo smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Konfitura zapewne pyszna, ale ta drożdżówka niewątpliwie dodaje dodatkowych doznań smakowych :)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz