Sałatka z grillowanym Halluomi i cukinią z dressingiem z oleju ryżowego

Dzisiaj od rana pech mnie nie opuszcza :( kupiłam sobie olej lniany budwigowy i nawet nie udało mi się go spróbować..wróciwszy do domu i  położyłam zakupy na stole wszystko spadło i olej się zbił...buuu nie wspomnę już o sprzątaniu - masakra jakaś!
Ale humor w miarę mi się poprawił bo nadchodzi długi weekend, pełno ciekawych wydarzeń przede mną, będzie intensywnie!!!

Mam dla Was coś specjalnego:
W zeszłym tygodniu udało mi się kupić sery cypryjskie, które mnie oczarowały zwłaszcza anari i halluomi w wersji z grilla.

Dzisiaj zaproponuje Wam pyszną sałatkę z dressingiem z oleju ryżowego OLITALIA 

SKŁADNIKI: 1 OSOBA

garść świeżego miksu sałat
1/2 małej cukinii
2 duże rzodkwiewki
3 plastry sera halluomi
świeży amarantus do dekoracji

DRESSING:

1 łyżeczki balsamico
1 łyżeczka oleju ryżowego OLITALIA 
1 łyżeczka miodu rzepakowego 
1 łyżeczka musztardy sarepskiej
sól i pieprz
świeży tymianek


PRZYGOTOWANIE

Sałatę dokładnie myjemy i suszymy na papierze kuchennym.
Ser halluomi smażymy na patelni grillowej bez tłuszczu na złoto-brązowy kolor.
Cukinię kroimy w cienkie paseczki wlewamy troszkę oleju ryżowego doprawiamy solą i pieprzem oraz świeżym tymiankiem i smażymy delikatnie na złotawy kolor.
Rzodkiewkę kroimy w cienkie plasterki.
DRESSING: olej, musztardę, balsamico i miód dokładnie mieszamy.
Osuszoną sałatę układamy w misce, dodajemy usmażony ser i cukinię oraz rzodkiewkę polewamy dressingiem i sałatka gotowa.
Do dekoracji można użyć świeży amarantus lub np. kiełki.
 Idealnie komponuje się ze świeżą ciepłą bagietką!


Olej ryżowy jest idealny do pieczenia i ma bardzo delikatny orzechowy smak. Ja polecam również do dressingów!



Komentarze

  1. Halloumi to najlepszy ser na grilla na świecie. Poznałem jego smak w czasie kilku wyjazdów na Cypr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę podróży, ten ser mnie tak oczarował że już nie mogę się doczekać kolejnego zakupu :)

      Usuń
  2. Uwielbiam halloumi :). Super sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, w ogole myslalam ze oscypki kocham najbardziej ale jak tylko sprobowalam te sery cypryjskie to sie zakochalam rewelacja

      Usuń

Prześlij komentarz