Zupa z ciecierzycy z pełnoziarnistym makaronem

Weekend za nami, niestety czas wrócić do normalności pracowniczej ;) oraz do mojego dietetycznego menu! Oczywiście nie mówię, że w weekend nie jem zdrowo, ale nie ukrywam że czasami skuszę się na coś słodkiego albo mniej dietetycznego!
 Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszną zupę z ciecierzycy z dodatkiem pomidorów, rozmarynu i pełnoziarnistego makaronu, po prostu pyszności!


SKŁADNIKI: 1 OSOBA, OKOŁO 400 KCAL


120 g Ciecierzyca konserwowa
200 g Pomidory z puszki
5 g Oliwa z oliwek
40 g Makaron pełnoziarnisty
70 g Serek twarożkowy chudy, ja wykorzystałam grani 3%
250 g Bulion warzywny ekologiczny z kostki (lub wywar z
włoszczyzny)

 Ząbek czosnku, natka pietruszki, rozmaryn

 

PRZYGOTOWANIE
 
Makaron ugotować w lekko osolonej (ok. ½ płaskiej łyżeczki soli) wodzie. Drobno posiekany czosnek podsmażyć w rondlu na oliwie, dodać gałązkę rozmarynu i pokrojone pomidory z puszki.
 Gotować przez 10-15 minut.
 Następnie dodać bulion, odcedzoną ciecierzycę i posiekaną natkę pietruszki. Zupę gotować jeszcze przez 5 minut.
 Doprawić odrobiną soli i pieprzem.
 Rozmaryn wyjąć, połowę zupy zmiksować i wymieszać z pozostałą częścią.
 Na talerzu zupę zabielić serkiem, ja zmiksowałam serek już przed podaniem na talerz.
 Podać z ugotowanym makaronem.



Komentarze

  1. przepis jak zwykle wydaje się świetny na pewno wypróbuję, a czy zamiast ciecierzycy konserwowej może być sucha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie może być, nawet jest zdrowsza od tej w puszcze, namocz przez noc i następnego dnia dodaj do zupki :) pozdrawiam

      Usuń
  2. ciecierzycę uwielbiam :) można z nią dowolnie pokombinować w zupach i potrawkach, szczególnie w kuchni arabskiej która bardzo mnie fascynuje jest wiele z nią przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że cieciorkę jadłam chyba pierwszy raz w życiu jakiś miesiąc temu i ... totalnie weszła mi do głowy. Znalazłam całą masę fantastycznych przepisów, które czekają na testy.

    Twoja zupka wygląda apetycznie, troszkę jak pomidorowa którą uwielbiam :-)

    Pozdrawiam ciepło,

    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszła naprawdę bardzo dobra, dokładnie smakowo bardzo przypomina pomidorową, ogólnie zakochałam się w ciecierzycy :)

      Pozdrawiam
      Monii :*

      Usuń

Prześlij komentarz