Tarta z lemon curd i serem ze świeżymi malinami

W weekend nakręciłam się oglądając boskiego Gordona w Master Chef-ie amerykańskim i stwierdziłam, że również postawie sobie takie wyzwanie i przygotuję lemon pie...niestety tak szybko jak przyszła mi ochota, tak szybko zrezygnowałam... cytryny zostały i musiałam coś pokombinować szybko!
Stwierdziłam, że zrobię tartę ale bez pieczenia z lemon curd i serem...i to była mega dobra decyzja ;D

SKŁADNIKI: TARTA 25CM

SPÓD: z przepisu Nigelly 

375gr herbatników( zmielonych na"piasek")
75 gr masła

LEMON CURD

3 duże jajka

150 gramów granulowany cukier biały

80 ml świeżego soku z cytryny

56 g masła

1 łyżka drobno startej skórki z cytryny


plus ser na sernik 500gr
  
świeże maliny
  
kandyzowana skórka z pomarańczy i cytryny ( własnej produkcji ) 



PRZYGOTOWANIE

Zmielone herbatniki ucieramy z masłem, 
wykładamy w tortownicy i wkładami do zamrażalnika na 10min.

LEMON CURD


Metalową miskę umieszczamy na garnku z gotującą wodą i umieszczamy w niej jajka, cukier oraz sok z cytryny. Mieszamy cały ( aby masa nie osiadła na dnie ) czas dokładnie przez około 10 min aż powstanie konsystencja śmietany. 
Zdejmujemy z ognia i natychmiast odcedzamy przez drobne sitko.
Dodajemy masło w małych kawałeczkach i mieszamy dokładnie, na końcu wrzucamy skórkę z cytryny, mieszamy i natychmiast przykrywamy aby zapobiec tworzeniu się skorupy. Studzimy.
Następnie wkładamy do lodówki i chłodzimy przez całą noc.
 Najlepiej masę lemon curd przygotować sobie dzień wcześniej.
Wystudzony lemon curd mieszamy dokładnie z masą twarogową.
Wykładamy na spód tarty i dokładnie rozsmarowujemy.
Dekorujemy malinami i skórka kandyzowaną
Wkładamy do lodówki na minimum 4h (najlepiej całą noc)
SMACZNEGO! 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziekowac polecam zwlaszcza na upaly nadchodzace nie trzeba wlaczac piekarnika :)

      Usuń
  2. hmmm, ale apetytu narobiłaś, wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałam Ci zostawić kawałek ale Familia wszystko zjadła ;))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz