Krem brokułowy z grzankami

Ale pięknie się zrobiło na dworze, słoneczko świeci a ja już nie mogę się doczekać kiedy pojawią się nasze polskie pyszne warzywa ahhhh tak mi tęskno! 
Dzisiaj proponuję Wam wprowadzić trochę zielonego koloru do kuchni z elementami pomarańczowymi i białymi czyli marchewki i pietruszki :)
Przepis jest od Mojej Kochanej Dietetyczki, która wymyśla dla mnie wspaniałe obiady w wersji light

SKŁADNIKI: 1 OSOBA, OKOŁO 500KCAL



100 g Marchew
50 g Pietruszka, korzeń
225 g Brokuły użyłam mrożone bo nie ufam tym zagranicznym póki co, i czekam na nasze lokalne!
10 g Olej rzepakowy uniwersalny
100 g Serek twarożkowy chudy, ja użyłam grani light
70 g Chleb żytni pełnoziarnisty zastąpiłam bułką żytnią z ziarenkami
Duży ząbek czosnku, kmin 


PRZYGOTOWANIE

 
Marchewkę oraz pietruszkę obrać i drobno poszatkować w malakserze lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach. 
Zagotować wodę w czajniku.
 Brokuły podzielić na małe różyczki.
 W rondlu rozgrzać połowę oleju, wrzucić warzywa i przeciśnięty przez praskę czosnek (odrobinę zostawiając na grzanki). 
Smażyć cały czas mieszając, aż staną się lekko szkliste.
 Wlać około 2 szklanek wrzątku. 
Doprowadzić do wrzenia i gotować na średnim ogniu, aż warzywa będą na wpół miękkie. 
Dodać brokuły i gotować do ich miękkości. 
Jeśli jest potrzeba dodać wody. 
Doprawić odrobiną soli, pieprzem i szczyptą kminu (ale nie za dużo, bo duża ilość tej przyprawy może zepsuć danie).
 Dodać serek, wymieszać.
 Zupę zmiksować blenderem na gładki krem. 
Pieczywo posmarować czosnkiem i posypać nimi zupę.





Komentarze

  1. świetny pomysł z zabieleniem i zagęszczeniem zupy twarożkiem :) na pewno wypróbuję w swojej kuchni :) pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak świetnie zastępuje śmietanę a smakuje równie wybornie :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam zupę krem brokułową i bardzo często ją robię :) Twoja wygląda super!

    Z wiosennymi pozdrowieniami,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko, również pozdrawiam gorąco :*

      Usuń
  3. Uwielbiam kremy, wygląda smakowicie, jeszcze nie próbowałam z kminkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprobuj Ulka,ja tez kocham kremy a moim faworytem jest z czerwonej soczewicy i soku z pomarancz z imbirem pychota

      Usuń

Prześlij komentarz