Kalafiorowa z serem z niebieską pleśnią

Piątek...piąteczek uwielbiam ten dzień tygodnia, pewnie jak większość z Was. Do tego piękna pogoda za oknem co można chcieć więcej...a można oczywiście pysznej propozycji obiadowej! Dzisiaj od Monii Mojej Dietetyczki przepis na sycącą zupę kalafiorową z dodatkiem sera pleśniowego - pychota!

SKŁADNIKI: 1 OSOBA, PORCJA OKOŁO 500KCAL



30 g Cebula

5 g Oliwa z oliwek

100 g Ziemniaki

80 g Marchew

150 g Kalafior

40 g Serek twarożkowy chudy, ja używam grani 3%

30 g Ser, Rokpol pełnotłusty

50 g Bułki grahamki

Ziele angielskie, liść laurowy, szałwia (najlepiej świeża) , świeża pietruszka i koperek

PRZYGOTOWANIE


W garnku rozgrzać oliwę i zeszklić posiekaną cebulę.
 Dodać ziemniaki pokrojone w kostkę i marchewkę pokrojoną w plasterki. Delikatnie posolić i dusić przez 4 minuty na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. 
Wlać wodę do 3/4 objętości naczynia.
 Zagotować, doprawić odrobiną soli, pieprzem, dodać dwa ziarna ziela angielskiego, listek laurowy oraz szałwię. 
Gotować przez 5 minuty, następnie dodać różyczki kalafiora, uzupełnić wodą, aby wszystkie warzywa były nią przykryte i gotować do miękkości.
 Zupę zdjąć z ognia.
 W kubeczku rozprowadzić serek z 2 łyżkami zimnej wody, następnie wymieszać z kilkoma łyżkami wywaru z zupy.
 Dodać rozkruszony ser i całość rozprowadzić z zupą.
 Nie zagotowywać, jedynie dobrze podgrzać przed podaniem. 
Zupę zagryzać pieczywem. 
Ja osobiście wyjęłam różyczki kalafiora i zmiksowałam całą zupę, do tego posypałam dużą ilością świeżej pietruszki i koperkiem!


Komentarze

  1. Serdecznie zapraszam do zgłoszenia przepisu do akcji/konkursu "Wiosenne zupy". Wszystkie szczegóły znajdziesz na moim blogu: http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz