Baba z muesli na jogurcie

Tak sobie ostatnio kombinowałam i szukałam ciekawego przepisu na babę wielkanocną ...chociaż troszkę w wersji dietetycznej ;) myślę, że ten przepis co Wam zaprezentuję spełni Wasze oczekiwania, baba wyszła bardzo pyszna i sycąca :)


SKŁADNIKI: FOREMKA 15CM ŚREDNICA

200 gr mąki pszennej BIO 
2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
150gr brązowego cukru ja użyłam tego ciemnego, ale myślę że ten jasny light sprawdzi się lepiej 
50gr muesli BIO owocowe
1 nieduży banan
3 jajka
110gr masła, stopionego
75ml jogurtu greckiego light
6 łyżek płatków migdałowych


PRZYGOTOWANIE

Rozgrzej piekarnik do 160 stopni. Formę nasmaruj odrobiną oleju bezwonnego.
Mąkę, proszek do pieczenia i sodę wsyp do miski, dodaj cukier i muesli.
W małej misce widelcem rozgnieść banana.
Stopniowo dodawaj jajka, masło i jogurt i mieszaj, aż składniki się połączą.
Połącz masę bananową z mieszanką z mąki.
Na dnie wcześniej przygotowanej foremki rozsyp migdały i włóż przygotowane ciasto.
Piecz 60min po 30 jak wierz się zarumieni przykryj folia aluminiową.
Najlepiej sprawdź patyczkiem czy baba jest gotowa a patyczek powinien być suchy.
Możesz podać z kremem lub polać czekoladą :)



Komentarze

  1. wygląda super :)
    brakuje na blogu "drukuj" do konkretnego przepisy

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo iż troszkę opadła na środku wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie opadla tak wyglada bo taka foremka byla, ogolnie jest bardzo sycaca i mokra a ja takie uwielbiam :* pozdrawiam

      Usuń
  3. uwielbiam takie wilgotne ciasta! pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli uwielbiasz to polecam bardzo prosta w przygotowaniu :)

      Usuń
  4. pięknie się prezentuje! chętnie bym skosztowała

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba się skuszę, wygląda prze-smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcia zrob na pewno Ci zasmakuje a lodowie juz sie chlodzi sernik na spodzie z nutelli tym razem zelatyna dala rade hehe

      Usuń
  6. ciekawa, koniecznie do wypróbowania, bo na dietę przechodzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy przechodzisz? ja póki co odpuszczam do świąt,jestem na utrzymaniu :)

      Usuń

Prześlij komentarz