Pęczak z selerem i szynką parmeńską

Dzisiaj pęczak, bardzo zdrowy i smaczny :) w połączeniu ze słodkim selerem wyszedł super!

SKŁADNIKI: 1 OSOBA PORCJA OKOŁO 400 KCAL



50 g Kasza jęczmienna, pęczak

5 g Oliwa z oliwek

100 g Seler

50 g Cebula

150 g Bulion warzywny ekologiczny z kostki (lub wywar z

włoszczyzny)

100 g Mleko spożywcze 1,5 % tłuszczu

40 g Szynka parmeńska (lub szwarcwaldzka)

5 g Ser, Parmezan tarty

Gałka muszkatołowa, szafran (lub kurkuma) 


PRZYGOTOWANIE

Na patelni, na małym ogniu, rozgrzać oliwę.
 Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i seler, dusić nie rumieniąc przez około 5 minut.
 Od czasu do czasu mieszać.
 Zwiększyć nieco ogień, dodać kaszę i mieszać przez około 2 minuty. Następnie dodać gałkę muszkatołową , roztarty szafran oraz bulion. 
Gdy cały bulion zostanie wchłonięty przez kaszę, dodać mleko.
Kasza powinna być ugotowana al dente.
 W tym czasie na drugiej patelni zrumienić szynkę. 
Patelnię z kaszą odstawić z ognia, dodać parmezan i wymieszać.
 Podać z szynką. 
Całość posypać świeżo zmielonym pieprzem i świeżą pietruszką.


Komentarze

  1. Bardzo smakowite połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki nie jadłam pęczaku, dziękuję za przypomnienie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. w sumie to nie jadłam pęczaku, jakoś kojarzy mi się tylko z wyprawami na ryby :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa Monia wyłącz weryfikację obrazkową please :)))

      Usuń
    2. a gdzie to się wyłącza :) bo wiesz jak ja i moje doświadczenie blogowe :)

      Usuń

Prześlij komentarz