Kurczak w chrupiącej panierce parmezanowej z ryżem i warzywami

Dzisiejszy obiad specjalnie przygotowany dla Mojego Lubego, ja niestety nie mogę jeść takich pyszności, ale innych rozpieszczać owszem :) Niby zwykła pierś z kurczaka...ale dodatkowo ze świeżo startym parmezanem oczywiście bułką tartą ( zmielona przeze mnie) świeżą pietruszką posiekaną i słodką papryką mieloną...jestem ciekawa czy będzie mu smakowało, bo On taki tradycjonalista :) hmmm ciekawe czy wyczuje parmezan ;)

SKŁADNIKI: 1 OSOBA

1 pojedyncza pierś z kurczaka
1 żółtko
świeżo starty parmezan
bułka tarta ( proporcja pół na pół z parmezanem )
pieprz
mielona papryka słodka
posiekana świeża pietruszka ( natka )
olej rzepakowy

1 opakowanie ryżu
garść mrożonego groszku
garść mrożonej kukurydzy
garść mrożonego kalafiora
garść mrożonych baby marchewek
2 łyżki gęstej śmietany 
tymianek, oregano
sól i pieprz
olej rzepakowy


PRZYGOTOWANIE

Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu
Warzywa smażymy na patelni a następnie dusimy do momentu aż będą al'dente.
Doprawiamy ziołami solą i pieprzem.
Ugotowany ryż, wsypujemy do warzyw i dodajemy śmietanę.
Wszystko delikatni mieszamy razem.
Pierś z kurczaka myjemy, suszymy i lekko ubijamy młotkiem.
Parmezan mieszamy dokładnie z bułką tartą
Żółtko łączymy z pietruszką i papryką.
Pierś z kurczaka obtaczamy dokładnie w żółtku a następnie w bułce.
Smażymy na rozgrzanej patelni.
Dekorujemy pietruszką układamy na talerzu razem z ryżem i warzywami i możemy zajadać :)







Komentarze

  1. Takie dania to ja zawsze z wielką chęcią zjem :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz