Ciasto z czekoladową truflą

Dzisiaj coś dla smakoszy trufli, po południu wybieram się w odwiedziny do znajomych a wiem, że uwielbiają trufle dlatego postanowiłam przygotować ciasto czekoladowe truflowe...ah ja na diecie, niestety nie będę mogła zjeść całego kawałka ale próbując odrobinę zakochałam się naprawdę jest rewelacja! Mam nadzieję, że im również będzie smakowało

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 20CM

75 gr masła
75 gr cukru
2rozkłócone jajka
75 gr mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
25 gr kakao w proszku
50gr mielonych migdałów

MASA TRUFLOWA

350 gr czekolady deserowej
100 gr masła
300 ml śmietany kremówki
75 gr pokruszonych herbatników
3 łyżeczki ciemnego rumu, ja użyłam amaretto

PRZYBRANIE

miks startej czekolady: białej, gorzkiej i pralinowej



PRZYGOTOWANIE

Posmarować cienko tłuszczem tortownicę i wyłożyć papierem do pieczenia.
Utrzeć masło z cukrem na puszystą masę.
Stopniowo dodawać jajka, cały czas ubijając masę.
Przesiać mąkę, dosypać proszek do pieczenia i kakao, wymieszać i wsypać do masy, następnie dokładnie wymieszać, dodając migdały.
Przełożyć do tortownicy i piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni 
( termoobieg 160 ) około 20-25min.
Gdy ciasto będzie się uginać przy dotknięciu wyjąc.
Zostawić w formie do ostygnięcia i przełożyć na metalową kratkę.
Umyć i osuszyć tortownicę, przełożyć do niej chłodne ciasto.
Aby przygotować masę truflową w rondlu o grubym dnie należy podgrzać na małym ogniu czekoladę, masło i śmietanę mieszając, aż powstanie gładka masa.
Odstawić z ognia i gdy przestygnie, na 30min włożyć do lodówki.
Dokładnie utrzeć drewnianą łyżką i na kolejne 30 min wstawić do lodówki. 
Ponownie utrzeć, dodając pokruszone herbatniki i rum, starannie wymieszać.
Wyłożyć na ciasto do tortownicy i wstawić do lodówki na 3 godz., najlepiej moim zdaniem na całą noc.
Dekoracja wedle uznania na starłam różne czekolady na tarce i posypałam przed włożeniem do lodówki, można wyłożyć owocami.




Komentarze

  1. ciasto wygląda bosko, też jestem wielbicielem trufli więc poproszę choć kawałeczek :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następnym razem jak się spotkamy to przygotuję to ciasto :D

      Usuń
  2. wspaniałe, wygląda fenomenalnie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. dziękuję Asiu :* z Twoich ust to komplement na maksa :*

      Usuń

Prześlij komentarz