Czekoladowe ciasteczka choinki z lukrem pomarańczowym

Ten tydzień jest bardzo ciężko nie mam kompletnie czasu na pieczenie i gotowanie, ale wczoraj udało mi się znaleźć chwilunie i wykorzystać w końcu foremkę 3D, którą wygrałam u Słodkiej Fantazji w konkursie
Rewelacyjne ciasteczka polecam idealne do kawki

SKŁADNIKI: ILOŚĆ SZTUK ZALEŻY OD FOREMKI I GRUBOŚCI CIASTA

85 gr masła miękkiego
6 łyżek stołowych cukru
1 jajko
225 gr mąki pszennej
1 łyżka stołowa mleka
2 łyżeczki kakao w proszku

LUKIER

175gr cukru pudru
2 łyżeczki soku pomarańczowego
barwniki naturalne wedle uznania




PRZYGOTOWANIE


Wyłożyć pergaminem blaszkę.
 W misce utrzeć miękkie masło z cukrem na puszystą masę.
 Dodać jajko i mleko, dokładnie wymieszać.
Przesiać mąkę przez sito i kakao w proszku, stopniowo dosypując do masy i starannie wymieszać.
Wyrabiać palcami ciasto, tak długo będzie miękkie.
Na oprószonej mąką stolnicy rozwałkować ciasto o grubości 5mm.
Foremką wykroić możliwie tyle ciasteczek ile się da :)
Ciastka wyłożyć na przygotowanej blaszce i piec w temp. 180 stopni ( u mnie 160 termoobieg) około 12 minut.
Zostawić do wystygnięcia.
Aby przygotować lukier należy wsypać do miseczki cukier i wlać tyle soku aby powstała masa.
 Następnie dodajemy barwnik w celu uzyskania kolorów. 
Ja podzieliłam lukier na kilka porcji i dodawałam kolory aby otrzymać kolor żółty i czerwony i zielony.



Komentarze

  1. Pierniczki to moja miłość, a Twoje wyglądają ślicznie!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. To są takie twarde pierniczki? czy miękkie, ze nadają się do jedzenia a nie do chrupania? :P

    OdpowiedzUsuń
  3. to są twarde ciasteczka do chrupania, chociaż teraz leżą zamknięte i zawinięte i dzisiaj są już mięciutkie bardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz