Ciasto z białej czekolady i suszonych moreli

Grudzień to taki miesiąc gdzie naprawdę dużo się dzieję, zwłaszcza w gastronomii i każdej branży związanej z jedzeniem, dlatego tez moja praca nie pozwala mi ostatnio na oddanie się mojej pasji czyli gotowaniu a w szczególności pieczeni. Wczoraj udało mi się jednak upiec ciacho polecam!

SKŁADNIKI: BLACHA KWADRATOWA O WYMIARACH 20CM

125 gr masła
175 gr białej czekolady
4 jajka
125 gr cukru
200gr mąki pszennej przesianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
100 gr pokrojonych, suszonych moreli



PRZYGOTOWANIE

Posmarować cienko tłuszczem kwadratową formę do pieczenia i wyłożyć pergaminem.
Roztopić masło i czekoladę w misce umieszczonej w rondelku z wrzątkiem. Często mieszając drewnianą łyżką, aż masa będzie gładka i lśniąca. Odstawić na bok nieco do przestygnięcia.
Do masła z czekoladą dodać jajka i cukier, dokładnie utrzeć na gładką masę.
Dosypać mąkę, proszek do pieczenia, sól i pokrojone morele.
Starannie wymieszać aby nie było grudek.
Przelać masę do przygotowanej formy i przez 25min piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
Placem na środku może uginać się przy dotknięciu bardziej niż na bokach, ale ta różnica zniknie po wystygnięciu. Pozostawić w formie aż całkowicie wystygnie.
Gdy ciasto jest chłodne, wyjąc z formy, pokroić w plastry lub prostokąty i podawać. 
Ja dodatkowy gdy ciasto było ciepłe posypałam gorzką czekoladą i resztką białej z tabliczki ucierając na tarce.



Komentarze