Zupa z soczewicy

Jesień, jesień piękna pora roku zwłaszcza jak nie pada i świeci słoneczko, wtedy można się rozkoszować pięknymi kolorami ahhh tak mnie wczoraj natchnął ten cudowny słoneczny dzień i dzisiaj dla Was specjalnie zupa w barwach jesiennych, którą zaproponowała mi Monia Frank - Dietetyk.

SKŁADNIKI: 1 OSOBA



50 g Soczewica czerwona, nasiona suche

20 g Cebula

40 g Marchew

30 g Seler korzeniowy

30 g Pietruszka, korzeń

150 g Ziemniaki

30 g Koncentrat pomidorowy 30%

5 g Olej rzepakowy uniwersalny

30 g Mozzarella

Liść laurowy, ziarno ziela angielskiego, natka pietruszki, 1/2 ząbka czosnku, majeranek, cząber (opcjonalnie)



PRZYGOTOWANIE


Soczewicę dokładnie wypłukać.
 Następnie zalać wrzątkiem, lekko osolić, dodać ziele angielskie, liść laurowy i gotować na małym ogniu.
 W trakcie gotowania kolejno dokładać:
 posiekaną i podduszoną na oleju cebulę, warzywa korzeniowe starte na tarce o grubych oczkach oraz ziemniaki pokrojone w kostkę. Ja ziemniaki również starłam na tarce.
 Gdy soczewica będzie prawie miękka dodać koncentrat pomidorowy, przeciśnięty przez praskę czosnek, majeranek i cząber.
 Gotować zupę jeszcze 10 minut.
 Doprawić pieprzem i odrobiną soli.




Komentarze

  1. Piękny kolorek, zachęca do spożycia w taki smutny, jesienny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uweilbiam wszystko co z soczewicy :)a zupy w szczególności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też i dlatego zajadam się ile tylko mogę :)

      Usuń
  3. mam soczewice w spiżarce, chyba podkradnę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo soczewica na taką pogodę to dobry pomysł:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Witamy! Postanowiliśmy nominować u nas Pin up Cooking Looking do nagrody Liebster Blog Award:)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję właśnie odpowiedziałam na pytania u jednej Koleżanki :)

      Usuń

Prześlij komentarz