Indyjska zupa z czerwonej soczewicy

Nie wiem jak Wam, ale mi dzisiaj jest strasznie zimno, powoli łapię jesienną deprechę a nic tak nie poprawia humoru jak rozgrzewająca zupa i to najlepiej dietetyczna, której przepis dostałam od Moniki Frank :)

SKŁADNIKI: 1 OSOBA

40 gr soczewica czerwona, suche nasiona
50 gr cebula
150 gr marchew
100 gr sok z pomarańczy ( świeżo wyciśnięty)
30 gr serek turek light
250 gr bulion warzywny ekologiczny z kostki ( lub wywar z włoszczyzny ) 
10 gr oliwa z oliwek
35 gr chleb żytni


Curry,   słodka   i   ostra   papryka   w   proszku,   świeża   kolendra   (lub   natka
pietruszki), ziarna kminu rzymskiego i kolendry (lub gałka muszkatołowa)


PRZYGOTOWANIE




Cebulkę posiekać i zeszklić na oliwie. Do garnka wrzucić szczyptę nasion kminu i kolendry. Prażyć przez 2 minuty aż do ich lekkiego zrumienienia. Następnie dodać przygotowaną cebulę, pokrojoną w kostkę marchew, soczewicę, sok, bulion oraz curry i paprykę. Jeśli zupa wydaje się zbyt gęsta można dodać wody według uznania. Całość zagotować, a potem zmniejszyć ogień i gotować około 30 minut, aż soczewica będzie miękka. Zupę można zmiksować. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać gorącą z serkiem na środku, szczyptą słodkiej papryki i posiekaną, świeżą kolendrą. Podać z pieczywem.




                  



Komentarze

  1. Rozgrzewająca i bardzo apetyczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moge napisac z czystym sumieniem, ze lepszej nie jadlam!

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham kuchnię indyjską :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuza jak kochasz kuchnie indyjska to musisz sprobowac ta zupe jest genialna pozdrawiam

      Usuń
  4. pyszna zupa, ja też robiłam z soczewicy ale moja raczej nie dietetyczna bo z parmezanem:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja niestety dietuje i wyjścia nie mam ale tak i tak wyszła ŚWIETNA!

      Usuń
    2. też bym musiała dietować, tylko kurcze jak połączyć dietowanie z blogiem kulinarnym??? Tobie widzę że się udaje:)))

      Usuń
    3. Ty nie wiem z czego :) ja to mam co zrzucić :)

      Usuń

Prześlij komentarz