Ciasto czekoladowo-pomarańczowe

Będąc w Empiku kilka dni temu natrafiłam na genialną książkę wszystko o czekoladzie i to jeszcze z promocji :) Przepisy są super wszystko ładnie pokazane i bardzo proste. Dzisiaj przepis prosto z tej książki.

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 20CM

175 gr cukru pudru
175 gr masła lub twardej margaryny
3 rozkłócone jajka
175 gr mąki pszennej przesianej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
2 łyżki mleka
2 łyżki soku z pomarańczy ( świeżo wyciśnięty )
starta skórka z 1 pomarańczy

LUKIER

175 gr cukru pudru
3 łyżki soku z pomarańczy
odrobina gorzkiej roztopionej czekolady do dekoracji


PRZYGOTOWANIE

1. Posmarować cienko tłuszczem formę.
2. Utrzeć na pulchną masę cukier z masłem albo margaryną. 
Stopniowo dodajemy jajka i dokładnie ucieramy. Ostrożnie połączyć z mąką.
3. Podzielić masę na pół. Do jednej dodać sok z pomarańczy i skórkę, do drugiej kakao i mleko i dokładnie wymieszać. 
Ja nie miałam kakao i dodałam 50gr roztopionej gorzkiej czekolady.
4. Nakładać łyżką na przemian obie masy i zamieszać szpikulcem, aby powstał efekt marmuru. Piec w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez 25min,
 ja piekłam 20 min w temp. 170 stopni termoobieg. 
Najlepiej sprawdzić i wyjąc gdy ciasto będzie się uginało przy dotknięciu.
5. Zostawić w formie do wystygnięcia i przełożyć na metalową kratkę.
6. Przygotować lukier. Przesiać do miski cukier puder, 
wlać tyle soku pomarańczowego, aby powstała gładka masa. 
Rozprowadzić lukier na wierzchu ciasta i odstawić do zastygnięcia. 
Wyrysować linie ze stopionej czekolady, aby na wierzchu postał ozdobny wzór.



Komentarze

  1. pomarańcze uwielbiają czekoladę, ja uwielbiam czekoladę, czekolada lubi pomarańcze. I mnie ;) nie ma to jak nowa książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie polecam przepis ciasto jest idealne nie jest takie słodkie i bardzo pięknie pachnie skórką pomarańczową :)pozdrawiam

      Usuń
  2. ooo Monia jakie połaczenie, kawałeczek poproszę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu nie ma już zjedli w ciągu minuty całe ciasto :) buziak

      Usuń
    2. to niezła prędkość, ale musiało być dobre:)))

      Usuń
  3. Bardzo pyszne ciasto :) Gorąco polecam :) ja zamiast lukru polałam ciasto rozpuszczoną gorzką czekoladą i posypałam migdałami :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz